Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Dramatická výchova na základní škole praktické
| Dramatická výchova je využívána na základní škole praktické ve čtení, v řečové výchově zároveň prolíná i ostatními předměty. Další možností jejího uplatnění je dramatický kroužek. Dramatická výchova slouží k aktivním projevům žáků. Na základní škole praktické umožňuje překonat únavu, přispívá k oživení sil. Patří mezi motivační prostředky. Vychází z přirozenosti žáků, kteří se okamžitě dokážou pro tento druh činnosti nadchnout. Dramatická výchova využívá hry jako jednoho z možných principů tvorby. Umožňuje žákům zažít situace z běžného života.  | Věra Holotová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
15. 03. 2012 |
19939 |
Rozhovory s obrazy / Galerie jako otevřený prostor inspirace / Emilia Medková a Toyen
| Tvůrčí dílny pro pedagogy v Moravské galerii v Brně jsou přímým a živým dialogem s originály uměleckých děl. Jednotlivá setkávání probíhají u vybraných děl ve stálých expozicích i aktuálních výstavách formou dialogů a výtvarných interpretací a slouží pedagogům jako inspirace v jejich vlastní pedagogické činnosti. Cílem tohoto setkání je konfrontace děl dvou významných představitelek surrealistického období, Emilie Medkové a Toyen.  | Mgr. Jitka Petřeková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
15. 12. 2011 |
11049 |
Sobotní ateliér pro děti v Moravské galerii v Brně/Orient express
| Sobotní ateliéry v Moravské galerii v Brně jsou většinou koncipovány k aktuálním výstavám. Děti se zde seznamují s celou výstavou, s jejími hlavními rysy a s vystavenými exponáty především. Výstavy jsou bohatou inspirací pro jejich samostatné výtvarné vyjadřování a rozvoj vizuální paměti a představivosti.
V tomto případě se jedná o výstavu Příběhy tisíce a jedné noci – islámské umění ve sbírkách Moravské galerie v Brně. Výstava představuje řadu artefaktů uměleckého řemesla umění Orientu – zemí Blízkého, Středního a Dálného východu. Konkrétní inspirace pro tvorbu dětí se soustředí na orientální koberce a jejich významovou rovinu, barevnost, zpracování a specifické motivy.  | Mgr. Jitka Petřeková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
16. 09. 2011 |
10570 |
Výukový program Moravské galerie v Brně/Oděvní design inspirovaný architektem Jurkovičem
| Moravská galerie v Brně se dlouhodobě věnuje vzdělávacím aktivitám v galerii. Výukové programy v Moravské galerii v Brně jsou připravovány k aktuálním výstavám, stálým expozicím, jednotlivým uměleckým dílům a předmětům uměleckého řemesla a designu, k otázkám vnímání a chápání díla a orientace v oblasti umělecké kultury. Tato setkávání jsou realizována přímo v prostorách výstav nebo v ateliérech.
Cílem tohoto setkání je seznámení se s reflexí architektury prostřednictvím specifického projektu a výstavy Made in Villa/Oděvní design inspirovaný architektem Jurkovičem, s renomovanými oděvními designéry v Moravské galerii v Brně, který vznikl u příležitosti slavnostního otevření nově zrekonstruované Jurkovičovy vily v Brně. Jedná se o přímou inspiraci a netradiční transformaci specifické architektury Dušana Jurkoviče do oděvních forem. Projektu se účastnilo sedm významných oděvních návrhářů mladé generace. Pro vystavené oděvy zhotoví nebo navrhnou žáci doplňky, které vycházejí ze základních siluet jednotlivých oděvů nebo vytvoří vlastní návrh oděvu.
 | Mgr. Jitka Petřeková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
10. 08. 2011 |
10376 |
Rozhovory s obrazy/galerie jako otevřený prostor inspirace/Otto Gutfreund a Emil Filla a Martin Vinazer
| Tvůrčí dílny pro pedagogy v Moravské galerii v Brně jsou přímým a živým dialogem s originály uměleckých děl. Jednotlivá setkávání probíhají u vybraných děl ve stálých expozicích i aktuálních výstavách formou dialogů a výtvarných interpretací a slouží pedagogům jako inspirace pro jejich vlastní pedagogickou činnost.
Cílem tohoto setkání je propojení uměleckých děl napříč staletími. Barokní autor Martin Vinazer se nám představuje vedle moderních autorů počátku 20. století, jako jsou Otto Gutfreund a Emil Filla.  | Mgr. Jitka Petřeková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
03. 08. 2011 |
12450 |
Hranice kresby
| Autor zúročuje zkušenosti ze své vlastní tvorby a zamýšlí se nad specifickými možnostmi malby a kresby. Své úvahy dokresluje příklady z tvorby významných umělců. Kresbu vnímá jako médium spontánní a bezprostřední, které umožňuje člověku návratu k sobě samému.  | Nikola Čulík |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
31. 05. 2011 |
7464 |
Komentář k úloze „PRÁCE“ – otázka 18
| Tento článek je čtvrtým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve věku 15 let. Na článcích seriálu pracoval panel čtenářské gramotnosti při Výzkumném ústavu pedagogickém. Tyto komentáře jsou publikovány pouze na Metodickém portálu www.rvp.cz.
Výchozí text k úloze naleznete v příloze článku.  | Panel čtenářské gramotnosti při VÚP v Praze |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
17. 05. 2011 |
3125 |
Zvoník od Matky Boží
| Při práci s texty o zvoníku Quasimodovi si žáci uvědomí pravdivost výroku „První pohled často klame“. Přemýšlí o svých postojích k lidem, kteří se něčím odlišují od ostatních, odhalují své charaktery. Rozvíjejí formulační schopnosti, spolupráci ve skupině. Vyučujícím se nabízí možnost nahlédnout do přemýšlení žáků o textech i o jejich životních názorech.  | Mgr. Jana Michková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
18. 11. 2010 |
13028 |
Virtuální hospitace - Český jazyk a literatura: W. Shakespeare - Sonety
| Žáci se pokusí o interpretaci vybraných Shakespearových sonetů. V hodině bude převažovat kooperativní učení – metoda skládankového učení.  | Mgr. Hana Antonínová Hegerová |
Praktický příspěvek zkušenost uč.hodina
|
|
|
|
1 komentář |
21. 09. 2010 |
21915 |
Dramatická výchova v MŠ – II. část
| Dramatická výchova v MŠ je jedním z prostředků, který napomáhá uplatňovat základní požadavky edukačního prostředí mateřské školy, a to vzhledem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Děti předškolního věku se učí především na základě interakce se skupinou a vlastních prožitých zkušeností. Příspěvek je rozdělen na dvě části. I. část je teoretická a předkládá cíle Dramatické výchovy, její klíčové oblasti i postavení Dramatické výchovy v mateřské škole vzhledem k RVP PV. II. část je praktická (edukační), je rozdělena do bloku A) a B). Blok A) nabízí příklady námětů, jež jsou zacílené na pedagogický záměr. Blok B) nabízí příklady tvořivé dramatiky na dané téma.  | Radmila Michlíčková |
Praktický příspěvek příklad krátkodobý
|
 |
|
|
1 komentář |
09. 08. 2010 |
26171 |