Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "interpretace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "interpretace"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Dramatická výchova v MŠ – II. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Dramatická výchova v MŠ je jedním z prostředků, který napomáhá uplatňovat základní požadavky edukačního prostředí mateřské školy, a to vzhledem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Děti předškolního věku se učí především na základě interakce se skupinou a vlastních prožitých zkušeností. Příspěvek je rozdělen na dvě části. I. část je teoretická a předkládá cíle Dramatické výchovy, její klíčové oblasti i postavení Dramatické výchovy v mateřské škole vzhledem k RVP PV. II. část je praktická (edukační), je rozdělena do bloku A) a B). Blok A) nabízí příklady námětů, jež jsou zacílené na pedagogický záměr. Blok B) nabízí příklady tvořivé dramatiky na dané téma.
Autor Radmila Michlíčková

Mezinárodní výzkum čtenářské gramotnosti a jeho výsledky v ČR

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se věnuje mezinárodnímu výzkumu čtenářské gramotnosti. Testováni byli patnáctiletí žáci všech typů škol. Výsledky českých žáků jsou tradičně mezinárodně podprůměrné.
Autor Ivana Procházková

Sonet - královský žánr lyrické poezie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Na konkrétních sonetech F. Petrarky, W. Shakespeara, J. Hiršala, J. Žáčka a L. Nováka chce příspěvek ukázat podstatu znělky a naznačit její vývojové obměny od dob renesance po současnost.
Autor Bohuslav Hoffmann

Rozdělovací znaménka – práce s básní

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Příprava na hodinu literární výchovy – práce s básní od Jana Brzechwy s názvem Rozdělovací znaménka (včetně motivace, interpretační fáze a pracovního listu).
Autor Veronika Prouzová

Dramatická výchova na základní škole praktické

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Dramatická výchova je využívána na základní škole praktické ve čtení, v řečové výchově zároveň prolíná i ostatními předměty. Další možností jejího uplatnění je dramatický kroužek. Dramatická výchova slouží k aktivním projevům žáků. Na základní škole praktické umožňuje překonat únavu, přispívá k oživení sil. Patří mezi motivační prostředky. Vychází z přirozenosti žáků, kteří se okamžitě dokážou pro tento druh činnosti nadchnout. Dramatická výchova využívá hry jako jednoho z možných principů tvorby. Umožňuje žákům zažít situace z běžného života.
Autor Věra Holotová

Virtuální hospitace - Český jazyk a literatura: W. Shakespeare - Sonety

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Žáci se pokusí o interpretaci vybraných Shakespearových sonetů. V hodině bude převažovat kooperativní učení – metoda skládankového učení.
Autor Mgr. Hana Antonínová Hegerová

Rozhovory s obrazy/galerie jako otevřený prostor inspirace/Otto Gutfreund a Emil Filla a Martin Vinazer

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tvůrčí dílny pro pedagogy v Moravské galerii v Brně jsou přímým a živým dialogem s originály uměleckých děl. Jednotlivá setkávání probíhají u vybraných děl ve stálých expozicích i aktuálních výstavách formou dialogů a výtvarných interpretací a slouží pedagogům jako inspirace pro jejich vlastní pedagogickou činnost. Cílem tohoto setkání je propojení uměleckých děl napříč staletími. Barokní autor Martin Vinazer se nám představuje vedle moderních autorů počátku 20. století, jako jsou Otto Gutfreund a Emil Filla.
Autor Mgr. Jitka Petřeková

Hudba pro činely

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text Sound and Silence J. Payntera a P. Astona rekapituluje možnosti kreativních hudebně výchovných iniciativ podnikaných s žáky a studenty všech věkových kategorií. Zde zahrnutá Hudba pro činely je pak jednou z mnoha eventualit tohoto způsobu práce, kterou lze chápat jako příležitost k tvůrčí interpretaci či jako inspiraci pro vlastní produktivní snahy. Samotná skladba, která je rovněž společným autorským dílem školního kolektivu, může i ve zdejším hudebně pedagogickém prostředí představovat přínosný impulz a cenné obohacení.
Autor Petr Drkula

O zpravodajství aneb Proč je to všechno ve zprávách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zpravodajství je významnou složkou veřejného života, jehož výslednou podobu určují mnohé faktory.
Autor Jan Jirák

Jak pracovat ve výuce dějepisu s historickou fotografií

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Následující náměty mají sloužit nejen pro ilustraci toho, jak mohou být fotografie využívány pro podporu výuky konkrétního chronologického tématu nebo tematického okruhu, ale také jak mohou být využívány, aby pomohly žákům naučit se analyzovat a interpretovat.
Autor Jan Boněk
Celkem: 21