Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "interkulturní kompetence"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "interkulturní kompetence"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Němčinu „zachraňují“ ti nejmenší

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Mezinárodní projekt Interkulturní vzdělávání dětí a dospělých se zaměřuje na ranou výuku češtiny a němčiny v příhraničních oblastech jako na základ úzkých sousedských vztahů a vzájemného poznávání kultur a života dvou národů. Česká část projektu oživuje výuku němčiny v mateřských školách a snaží se prostřednictvím dětí i rodičů iniciovat základní školy k jejímu návratu do vzdělávacího programu.
Autor Alena Podepřelová

Evropské jazykové portfolio v kontextu celé školy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V tomto roce je to mu přesně 10 let, kdy čeští učitelé mohli začít ve své výuce používat národní verzi Evropského jazykového portfolia. Jestliže v roce 2001 vznikla první tištěná verze jazykového portfolia, pak v roce 2011 se dokončuje první webová aplikace tištěného jazykového portfolia v pilotní verzi (http://ejp.rvp.cz/). Česká republika rozhodně patří mezi průkopníky práce s jazykovým portfoliem. Některé státy, jako např. Rakousko, dokončují zbývající národní verze jazykového portfolia, některé státy, jako např. Finsko, své národní verze jazykového portfolia teprve připravují.
Autor Kamila Sladkovská

Moduly pro CLIL výuku na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
V rámci evropského projektu Obsahově a jazykově integrovaná výuka pro žáky 1. stupně ZŠ vznikají obsahové moduly pro cizojazyčnou výuku na 1. stupni základních škol. Moduly připravené v německém a francouzském jazyce lze využít v rámci integrované výuky nebo v projektovém vyučování. Moduly jsou k dispozici všem učitelům, kteří je mohou využít ve svých hodinách.
Autor Kamila Sladkovská

Multikulturní výchova; problémy spojené s její realizací

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Začlenění multikulturní výchovy (je akceptována v Rámcových vzdělávacích programech pro základní a gymnaziální vzdělávání) do vzdělání je potřebné, jeho realizace však není jednoduchá. Cílem multikulturní výchovy je vést žáky k tomu, aby chápali kulturní specifičnost příslušníků jiných etnických, náboženských a rasových skupin a tolerovali tyto odlišnosti. V českém prostředí se multikulturní výchova většinou zaměřuje na záležitosti soužití s Romy. Je však žádoucí zaměřovat se i na různé imigrantské skupiny žijící v ČR, dále pak na etnika s nimiž Češi sousedí. Dalším problémem spjatým s realizací multikulturní výchovy ve školách je další vzdělávání učitelů.
Autor Jan Průcha
Celkem: 4