Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Sociální dovednosti učitele a možnosti rozvíjení sociálních dovedností ve školním prostředí
| Příspěvek nabízí několik informací, úvah a námětů pro cvičení k tomu, jak rozvinout své profesní dovednosti, jak přispět k optimalizaci působení na žáky, jejich rodiče i své kolegy, jak se dobře orientovat v rozsáhlé síti interakcí, do kterých učitel ve svém povolání dosti intenzivně vstupuje, jak diagnostikovat své profesní dovednosti a jak podpořit sociální rozvoj žáků. Je zřejmé, že předpokladem pro rozvíjení sociálních dovedností žáků ve škole jsou dobře reflektované a průběžně záměrně rozvíjené sociální dovednosti učitele, které jsou podstatnou složkou jeho profesní kompetence.  | PhDr. Ilona Gillernová, CSc. |
Teoretický příspěvek aplikační příspěvek
|
|
|
|
|
03. 12. 2010 |
14069 |
Zajímavá astrofyzika s ICT
| Prostor pro výuku astrofyziky je na gymnasiu značně omezen a obvykle je odbýván v několika málo hodinách nebo jednom výukovém bloku. Následující článek nabízí možný přístup k tomu, jak z výuky této disciplíny učinit zážitek, který by žáky obohatil a podnítil k dalšímu studiu.  | Michal Černý |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
21. 03. 2011 |
7506 |
Motivace žáků efektivní komunikací: Pravidla interakce a komunikace
| Příspěvek je ukázkou z knihy Marty Meškové Motivace žáků efektivní komunikací, kterou vydalo nakladatelství Portál. Úryvek předkládá základní pravidla interakce a komunikace v pedagogickém procesu. Kniha dále obsahuje kapitoly Komunikace učitele, Adaptační procesy, slaďování učitele a žáka či Motivace žáka. Kniha je doplněna řadou praktických námětů a cvičení.  | Marta Mešková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
23. 01. 2013 |
9778 |
Výzkumy o přínosu CLILu
| V pořadí druhá kapitola publikace Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ se zabývá výzkumy v oblasti integrované výuky cizího jazyka a nejazykového předmětu (CLIL). Výzkumy o CLILu pocházejí z nejrůznějších zemí a reflektují množství typů různé implementace integrované výuky. Kromě výsledků akademických výzkumů a evaluací CLILových projektů jsou v kapitole pro lepší ilustraci prezentovány některé klíčové prvky metodologie CLIL. Nelze tvrdit, že jde o prvky specificky CLILové, naopak. Jde o metody, které dobří učitelé používají i v monolingvním vyučování. V hodinách CLIL jsou zásadní podmínkou pro to, aby CLIL skutečně naplnil potenciál, který má, a současně aby žáci CLIL výuku zvládli. Na těchto metodách bude kapitola ilustrovat výzkumy, které přináší.  | Lenka Tejkalová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
07. 05. 2013 |
6916 |
Aktivity pro naplňování inkluzívních a kooperativních strategií II.
| Jeden ze dvou praktických příspěvků, zaměřených na inkluzívní a kooperativní strategie – začleňování žáků různých kultur a etnik do kolektivu třídy.  | Aisis o.s. |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
04. 07. 2008 |
9473 |
Zlaté aktivity II.
| Jeden ze čtyř praktických příspěvků, zaměřených na procvičování sociálních dovedností.  | Aisis o.s. |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
05. 07. 2008 |
10768 |
Zlaté aktivity I.
| Jeden ze čtyř praktických příspěvků, zaměřených na procvičování sociálních dovedností.  | Aisis o.s. |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
05. 07. 2008 |
10874 |
Zlaté aktivity III.
| Jeden ze čtyř praktických příspěvků, zaměřených na procvičování sociálních dovedností.  | Aisis o.s. |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
05. 07. 2008 |
11661 |
Zlaté aktivity IV.
| Jeden ze čtyř praktických příspěvků, zaměřených na procvičování sociálních dovedností.  | Aisis o.s. |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
05. 07. 2008 |
6740 |
Komplexnost hudební výchovy
| Autor varuje před úplným potlačením jakékoliv domény hudební výchovy ve vzdělávacím procesu. Možné důsledky demonstruje na příkladu.  | Alexandros Charalambidis |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
07. 09. 2004 |
8975 |