Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Výzkumy o přínosu CLILu
| V pořadí druhá kapitola publikace Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ se zabývá výzkumy v oblasti integrované výuky cizího jazyka a nejazykového předmětu (CLIL). Výzkumy o CLILu pocházejí z nejrůznějších zemí a reflektují množství typů různé implementace integrované výuky. Kromě výsledků akademických výzkumů a evaluací CLILových projektů jsou v kapitole pro lepší ilustraci prezentovány některé klíčové prvky metodologie CLIL. Nelze tvrdit, že jde o prvky specificky CLILové, naopak. Jde o metody, které dobří učitelé používají i v monolingvním vyučování. V hodinách CLIL jsou zásadní podmínkou pro to, aby CLIL skutečně naplnil potenciál, který má, a současně aby žáci CLIL výuku zvládli. Na těchto metodách bude kapitola ilustrovat výzkumy, které přináší.  | Lenka Tejkalová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
07. 05. 2013 |
6909 |
Motivace žáků efektivní komunikací: Pravidla interakce a komunikace
| Příspěvek je ukázkou z knihy Marty Meškové Motivace žáků efektivní komunikací, kterou vydalo nakladatelství Portál. Úryvek předkládá základní pravidla interakce a komunikace v pedagogickém procesu. Kniha dále obsahuje kapitoly Komunikace učitele, Adaptační procesy, slaďování učitele a žáka či Motivace žáka. Kniha je doplněna řadou praktických námětů a cvičení.  | Marta Mešková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
23. 01. 2013 |
9767 |
Virtuální hospitace – Francouzský jazyk: Nakupování
| Výuka je zaměřena na prohlubování znalostí slovní zásoby a osvojování dovednosti vyjadřovat preference. Práce probíhá za použití DVD (motivace), interaktivního cvičení na Internetu, poslechového cvičení a vlastnoručně vyrobených oblékacích panenek.  | Mgr. Veronika Holíková |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
16. 05. 2011 |
10395 |
Zajímavá astrofyzika s ICT
| Prostor pro výuku astrofyziky je na gymnasiu značně omezen a obvykle je odbýván v několika málo hodinách nebo jednom výukovém bloku. Následující článek nabízí možný přístup k tomu, jak z výuky této disciplíny učinit zážitek, který by žáky obohatil a podnítil k dalšímu studiu.  | Michal Černý |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
21. 03. 2011 |
7492 |
Sociální dovednosti učitele a možnosti rozvíjení sociálních dovedností ve školním prostředí
| Příspěvek nabízí několik informací, úvah a námětů pro cvičení k tomu, jak rozvinout své profesní dovednosti, jak přispět k optimalizaci působení na žáky, jejich rodiče i své kolegy, jak se dobře orientovat v rozsáhlé síti interakcí, do kterých učitel ve svém povolání dosti intenzivně vstupuje, jak diagnostikovat své profesní dovednosti a jak podpořit sociální rozvoj žáků. Je zřejmé, že předpokladem pro rozvíjení sociálních dovedností žáků ve škole jsou dobře reflektované a průběžně záměrně rozvíjené sociální dovednosti učitele, které jsou podstatnou složkou jeho profesní kompetence.  | PhDr. Ilona Gillernová, CSc. |
Teoretický příspěvek aplikační příspěvek
|
|
|
|
|
03. 12. 2010 |
14052 |
Interaktivní hry – představování a poznávání
| Příspěvek obsahuje mnoho zajímavých námětů na různé herní aktivity, zaměřené na představování se a vzájemné poznávání se ve skupině.  | Aisis o.s. |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
16. 07. 2008 |
35813 |
Interaktivní hry – komunikace a vytváření skupin (1. část)
| Příspěvek obsahuje mnoho zajímavých námětů na různé herní aktivity, zaměřené na komunikaci a vytváření skupin.  | Aisis o.s. |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
16. 07. 2008 |
54763 |
Interaktivní hry – komunikace a vytváření skupin (2. část)
| Příspěvek obsahuje mnoho zajímavých námětů na různé herní aktivity, zaměřené na komunikaci a vytváření skupin.  | Aisis o.s. |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
16. 07. 2008 |
18545 |
Interaktivní hry – pozorování a vnímání
| Příspěvek obsahuje mnoho zajímavých námětů na různé herní aktivity, zaměřené na schopnost pozorování a vnímání i poznávání sebe a druhých.  | Aisis o.s. |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
16. 07. 2008 |
14590 |
Interaktivní hry – identifikace a vcítění
| Příspěvek obsahuje mnoho zajímavých námětů na různé herní aktivity, zaměřené na schopnost identifikace s druhými a vcítění se.  | Aisis o.s. |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
16. 07. 2008 |
17747 |