Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "interakce"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "interakce"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výzkumy o přínosu CLILu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V pořadí druhá kapitola publikace Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ se zabývá výzkumy v oblasti integrované výuky cizího jazyka a nejazykového předmětu (CLIL). Výzkumy o CLILu pocházejí z nejrůznějších zemí a reflektují množství typů různé implementace integrované výuky. Kromě výsledků akademických výzkumů a evaluací CLILových projektů jsou v kapitole pro lepší ilustraci prezentovány některé klíčové prvky metodologie CLIL. Nelze tvrdit, že jde o prvky specificky CLILové, naopak. Jde o metody, které dobří učitelé používají i v monolingvním vyučování. V hodinách CLIL jsou zásadní podmínkou pro to, aby CLIL skutečně naplnil potenciál, který má, a současně aby žáci CLIL výuku zvládli. Na těchto metodách bude kapitola ilustrovat výzkumy, které přináší.
Autor Lenka Tejkalová

Motivace žáků efektivní komunikací: Pravidla interakce a komunikace

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek je ukázkou z knihy Marty Meškové Motivace žáků efektivní komunikací, kterou vydalo nakladatelství Portál. Úryvek předkládá základní pravidla interakce a komunikace v pedagogickém procesu. Kniha dále obsahuje kapitoly Komunikace učitele, Adaptační procesy, slaďování učitele a žáka či Motivace žáka. Kniha je doplněna řadou praktických námětů a cvičení.
Autor Marta Mešková

Virtuální hospitace – Francouzský jazyk: Nakupování

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Výuka je zaměřena na prohlubování znalostí slovní zásoby a osvojování dovednosti vyjadřovat preference. Práce probíhá za použití DVD (motivace), interaktivního cvičení na Internetu, poslechového cvičení a vlastnoručně vyrobených oblékacích panenek.
Autor Mgr. Veronika Holíková

Zajímavá astrofyzika s ICT

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Prostor pro výuku astrofyziky je na gymnasiu značně omezen a obvykle je odbýván v několika málo hodinách nebo jednom výukovém bloku. Následující článek nabízí možný přístup k tomu, jak z výuky této disciplíny učinit zážitek, který by žáky obohatil a podnítil k dalšímu studiu.
Autor Michal Černý

Sociální dovednosti učitele a možnosti rozvíjení sociálních dovedností ve školním prostředí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Příspěvek nabízí několik informací, úvah a námětů pro cvičení k tomu, jak rozvinout své profesní dovednosti, jak přispět k optimalizaci působení na žáky, jejich rodiče i své kolegy, jak se dobře orientovat v rozsáhlé síti interakcí, do kterých učitel ve svém povolání dosti intenzivně vstupuje, jak diagnostikovat své profesní dovednosti a jak podpořit sociální rozvoj žáků. Je zřejmé, že předpokladem pro rozvíjení sociálních dovedností žáků ve škole jsou dobře reflektované a průběžně záměrně rozvíjené sociální dovednosti učitele, které jsou podstatnou složkou jeho profesní kompetence.
Autor PhDr. Ilona Gillernová, CSc.

Interaktivní hry – představování a poznávání

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje mnoho zajímavých námětů na různé herní aktivity, zaměřené na představování se a vzájemné poznávání se ve skupině.
Autor Aisis o.s.

Interaktivní hry – komunikace a vytváření skupin (1. část)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje mnoho zajímavých námětů na různé herní aktivity, zaměřené na komunikaci a vytváření skupin.
Autor Aisis o.s.

Interaktivní hry – komunikace a vytváření skupin (2. část)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje mnoho zajímavých námětů na různé herní aktivity, zaměřené na komunikaci a vytváření skupin.
Autor Aisis o.s.

Interaktivní hry – pozorování a vnímání

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje mnoho zajímavých námětů na různé herní aktivity, zaměřené na schopnost pozorování a vnímání i poznávání sebe a druhých.
Autor Aisis o.s.

Interaktivní hry – identifikace a vcítění

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje mnoho zajímavých námětů na různé herní aktivity, zaměřené na schopnost identifikace s druhými a vcítění se.
Autor Aisis o.s.
Celkem: 18