Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "inteligence"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "inteligence"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Hry a činnosti pro rozvoj přirozené inteligence: Přírodovědění

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek nabízí ukázku z knihy Rozvoj inteligence u dětí od 3 do 6 let zaměřenou na hry a činnosti v přírodě a o přírodě.
Autor Katharina Bäcker–Braun

Umění učit se

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá předpoklady schopnosti učit se. Opírá se o výzkumy mozku a inteligence a uvádí je do pedagogických souvislostí.
Autor Karel Tomek

Cesta za vnitřní proměnou školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zkušenosti ředitele školy z venkovského prostředí - Základní škola a Mateřská škola Janovice, okres Frýdek-Místek, příspěvková organizace.
Autor Miloslav Chrobák

Klíčové teorie nadání a jejich aplikace v práci s mimořádně nadanými žáky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V úvodu příspěvku se autorka věnuje definici nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu). Dále se zabývá přístupem pedagogů k těmto žákům, jakým způsobem je možné obohatit výuku, podporovat kreativitu, propojit teorii s praxí. Autorka se též věnuje dlouhodobé tradici českého vzdělávacího systému, co se týče péče o dětské talenty v mimoškolních činnostech.
Autor Jitka Sejvalová

Proč by měl být učitel občanské výchovy informován o identifikaci nadání a nadprůměrné inteligenci?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka ve svém příspěvku upozorňuje pedagogy na skutečnost, že se studijní výkony mimořádně nadaných žáků mohou pohybovat v rovině průměru i podprůměru. Dále se věnuje nutnosti změny v přístupu pedagogů k těmto mimořádně nadaným žákům (zejména učitelů občanské výchovy a základů společenských věd). Právě učitelé OV mohou být nositeli změny v přístupu k mimořádně nadaným žákům.
Autor Jitka Sejvalová
Celkem: 5