Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "integrovaný blok"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "integrovaný blok"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Konzultační centrum NÚV – odpovědi k problematice RVP PV

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Národního ústavu pro vzdělávání na zaslané dotazy týkající se problematiky předškolního vzdělávání.
Autor Národní ústav pro vzdělávání

Rok s kocourkem Matyášem, náhled do ročního plnování na MŠ

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Pohled do ročního Plánování na MŠ, které využívá v třídním plánu fotografie, tematické básničky, a je spoluprovázán s prvním rokem života kocourka Matyáše, který se stal prostřednictvím fotografií a básniček na rok součástí života dětí v jedné třídě MŠ.
Autor Marie Čermáková

Duhový strom – využití motivačních říkanek v ročním plánování na MŠ

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Seznámení s metodickým materiálem Duhový strom, který obsahuje motivační říkanky s pracovními listy, velkou myšlenkovou mapu a rozpracování ročního plánování do integrovaných bloků a tematických celků. Tento metodický materiál byl zpracován na základě zkušeností přímé práce v konkrétní třídě MŠ. Je ukázkou konkrétního zpracování třídního vzdělávacího programu, sestaveného na základě utváření konkrétních dovedností u dětí předškolního věku.
Autor Marie Čermáková

Plánování učiva v předškolním vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka se v příspěvku zamýšlí nad jedním z možných přístupů k plánování obsahu předškolního vzdělávání. K prožitkovému učení využívá cíleně podněty z reálného, žákům blízkého prostředí.
Autor Leona Kaiprová

Putování za kouzelným pramenem vody

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Autorka představuje krátkodobý integrovaný blok nazvaný Putování za kouzelným pramenem vody. Děti se zúčastnily polodenního výletu do okolí města Mnichovo Hradiště s cílem získat nové poznatky o přírodě a místě, ve kterém žijí.
Autor Naďa Kudrnáčová

Projektování, plánování v rámci třídního plánu

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak si vytvořit integrovaný blok a jak s ním v TVP pracovat.
Autor VÚP Praha

Svatba

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Uplatněním situačního učení budou dětem poskytnuty srozumitelné praktické ukázky ze života dospělých. Obsah i metody respektují věkovou přiměřenost a individuální možnosti každého dítěte. Stěžejním cílem je rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a rozvoj kultivovaného projevu. Projekt předpokládá spoluúčast rodičů a ostatních pracovníků školy.
Očekávané výstupy:
- navazovat kontakty s dospělým, komunikovat s ním
- spolupracovat s ostatními
- uplatňovat návyky v základních formách společenského chování ve styku s dospělými i dětmi
- porozumět slyšenému
- poznat napsané své jméno
- vyjadřovat se prostřednictvím hudebně pohybových a výtvarných činností
Časový rozsah:6 dnů
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Zdeňka Drahokoupilová

Vzdělávací oblasti RVP PV

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pojetí vzdělávacích oblastí v RVP PV a jejich role v tvorbě a realizaci školních i třídních vzdělávacích programů
Autor Kateřina Smolíková

STŘEKULT

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Seznamování dětí s historickými památkami a kulturním děním přístupným jejich rozumovým schopnostem. Posilovat jejich prožitky a vést je k povědomí, že kultura je samozřejmou součástí života každého jedince. Naučit děti základní orientaci a pohybu ve městě, základům cestování a chování v dopravních prostředcích.
Očekávané výstupy: Znalost a vnímání kulturních památek; kultivované chování v divadle, v muzeu, na výstavě i dopravních prostředcích; umět být aktivní, mít chuť se ptát a dozvídat se nové informace - samostatně formulovat myšlenky, sdělení, otázky i odpovědi, vyjadřovat a sdělovat své prožitky, pocity a nálady různými prostředky (řečovými, výtvarnými, hudebními, dramatickými apod.); bezpečný pohyb po městě.
Časový rozsah: 1 x týdně po celý rok
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Milada Fišerová
Celkem: 9