Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "inspirace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "inspirace"

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Používáš sociální sítě? Popisuj a komentuj – inspirace do hodin angličtiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Následující příspěvek přináší inspiraci, jak lze sociální sítě (konkrétně Instagram) využít ve výuce angličtiny (možno však přizpůsobit pro jiné cizí jazyky). Cílem příspěvku je inspirovat, jak rozvíjet digitální gramotnost, oživit výuku cizího jazyka a jak se dozvědět něco málo ze života a z oblasti zájmů svých žáků. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut ČR.
Autor Zuzana Cieslarová

Inspirace není nikdy dost

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

V červnu spatřil světlo světa sborník inspiritavních příkladů dobré praxe pro práci s dětmi a mládeží. Autory "Pedagogických střípků" jsou studenti I. ročníku Studia pedagogiky volného času v projektu Klíče pro život.

Autor Vlasta Kohoutová

Hledáme inspiraci pro rozvíjení matematické gramotnosti (nejen v matematice)

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek přináší ohlédnutí za osmou minikonferencí odborného panelu matematické gramotnosti projektu Podpora práce učitelů (PPUČ), která se konala 23. listopadu 2020 v online prostředí Microsoft Teams. Setkání se zúčastnili učitelé 2. stupně základních škol, členové odborného panelu matematické gramotnosti projektu PPUČ, zástupci akademiků z fakult, které se zabývají vzděláváním učitelů, a pracovníci České školní inspekce (ČŠI). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut ČR.
Autor Václav Bendl

Výukové aktivity napříč obory - Úvod

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek uvádí seriál Výukové aktivity napříč obory, který představuje možnosti využití vybraných výukových aktivit pro různé vzdělávací obory a stupně vzdělávání.
Autor Petr Pecha

Představ si svůj dům

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Realizace představy o budoucím žákově domě v rámci několika vzdělávacích oborů (přírodovědných i společenských). Námět přispěje k rozvoji posuzovacích a rozhodovacích procesů v rámci kompetencí žáků, propojí vzdělávání s problematikou běžného života a vytvoří prostor pro realizaci inovativních a alternativních myšlenek žáků. Postupně dojde k propojení přírodovědných (matematika, fyzika) a společenských (výtvarná výchova, český jazyk) oborů v krátkém časovém úseku. Výstupem projektu bude kresba domu s jeho popisem opatřená o charakteristiky hypotečního úvěru, kterým by dům mohl být financován, a informací o jeho energetické náročnosti (tepelných ztrátách).
Autor Pavel Červený

Netradiční způsob prezentace informací ve výuce s Prezi

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Klasické prezentace v PowerPointu mají nevýhodu ve své linearitě – není možné se nikam vracet, ukazovat vazby mezi tématy nebo mapovat to, jak problém vypadá v globálním pohledu. Jenže lidé myslí různě, jen ne lineárně. A právě toho se snaží využít Prezi, který prezentace předkládá formou velmi podobnou myšlenkovým mapám.
Autor Monika Černá

Interaktivní tabule: Open Sankoré a Smart Notebook

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje jednoduché možnosti využití interaktivních tabulí ve škole v nejjednodušších variantách, jako je digitalizace poznámek nebo třeba rychlé opakování. Nabízí přitom pohled na dvě paradigmaticky diferenční aplikace – Open Sankoré a SMART Notebook, které se snaží přiblížit především méně zkušeným učitelům.
Autor Michal Černý

Slova vdechují dějinám život: Metoda orální historie – využití ve výuce dějepisu (3. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Třetí část seriálu popisuje konkrétní aktivitu a stručná pravidla pro mladé tazatele, jak postupovat při rozhovoru např. v rámci dějepisného projektu.
Autor Mgr. Jan Boněk

Výukový program Moravské galerie v Brně/Oděvní design inspirovaný architektem Jurkovičem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Moravská galerie v Brně se dlouhodobě věnuje vzdělávacím aktivitám v galerii. Výukové programy v Moravské galerii v Brně jsou připravovány k aktuálním výstavám, stálým expozicím, jednotlivým uměleckým dílům a předmětům uměleckého řemesla a designu, k otázkám vnímání a chápání díla a orientace v oblasti umělecké kultury. Tato setkávání jsou realizována přímo v prostorách výstav nebo v ateliérech. Cílem tohoto setkání je seznámení se s reflexí architektury prostřednictvím specifického projektu a výstavy Made in Villa/Oděvní design inspirovaný architektem Jurkovičem, s renomovanými oděvními designéry v Moravské galerii v Brně, který vznikl u příležitosti slavnostního otevření nově zrekonstruované Jurkovičovy vily v Brně. Jedná se o přímou inspiraci a netradiční transformaci specifické architektury Dušana Jurkoviče do oděvních forem. Projektu se účastnilo sedm významných oděvních návrhářů mladé generace. Pro vystavené oděvy zhotoví nebo navrhnou žáci doplňky, které vycházejí ze základních siluet jednotlivých oděvů nebo vytvoří vlastní návrh oděvu.
Autor Mgr. Jitka Petřeková

Evaluace a autoevaluace jako pomocník manažera školy I (Obecné zajímavosti o autoevaluaci - 2. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek Evaluace a autoevaluace jako pomocník manažera školy I (Obecné zajímavosti o autoevaluaci) přináší zajímavé postřehy o tom, proč pracovat s plánovanou autoevaluační činností. Je určen nejen pro ředitele škol, ale také pro koordinátory ŠVP (či koordinátory autoevaluace) a zvídavé učitele ve školách. Na text navazuje článek Evaluace a autoevaluace jako pomocník manažera školy II (praktický návod). Článek především popisuje smysl autoevaluace a některé souvislosti a zajímavosti, které mohou ředitelům škol napomoci k jejich konkrétní práci při hodnocení své školy. I přesto, že legislativa v oblasti autoevaluace se negativně mění (přesvědčení autora) a školy nejsou vedeny ke koncepční evaluační práci, dovoluji si předložit text, který má být pomocníkem pro ty ředitele a manažery škol, kteří vidí smysl ve věnování se evaluačním a autoevaluačním procesům ve škole a chtějí školu a práci učitelů, žáků a jiných lidí spojených se školou pravidelně vyhodnocovat a na tomto základě rozhodovat o dalším působení a práci školy. Jak se v praxi ukazuje, vycházet z autoevaluace v práci ředitele školy se v mnoha ohledech vyplácí. Pro ty ředitele, kteří nejsou přesvědčeni o smysluplnosti autoevaluace, může být text jen zajímavou inspirací pro jejich práci.
Autor Marek Václavík
Celkem: 26