Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "inkluzivní vzdělávání"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "inkluzivní vzdělávání"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vzdělávání bez předsudků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Začleňování dětí se speciálními potřebami ve vzdělávání se stává novým standardem. Zamýšlím se nad touto problematikou, která se postupně zabudovává do způsobu výuky na našich základních školách.
Autor Jan Konopásek

Zametat, či nezametat? Víme skutečně, co potřebují děti se sluchovým postižením?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek se zamýšlí nad možnostmi vzdělávání dětí se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí a nabízí řešení pro učitele, kterým do třídy na 1. stupni ZŠ přichází žák s vadou sluchu.
Autor Marína Štibrányiová

Jak to na naší škole chodí...

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
ZŠ Meteorologická navštěvuje přes sto žáků s OMJ, především z Vietnamu, Číny, Ukrajiny a Ruska. Ve škole je vybudované zázemí a tým lidí, kteří se o žáky starají. Na začátku každého školního roku škola vyhodnocuje situaci a sestavuje plán výuky žáků-cizinců.
Autor Bc. Denisa Walterová

Chuť přiblížit se a pochopit se je zásadní

Jazykové vzdělávání
Informativní příspěvek
ZŠ Angelovovu v Praze navštěvují žáci-cizinci především z Vietnamu a bývalých republik Sovětského svazu. Po příchodu do školy je provedena diagnostika vzdělávacích a sociálních potřeb. Ve spolupráci s organizací META následuje diagnostika úrovně českého jazyka. O žáky-cizince pečuje tým odborníků. Škola nabízí výuky češtiny jako druhého jazyka, adaptační kurzy a systematicky buduje multikulturní prostředí. Nedílnou součástí je i široká nabídka volnočasových aktivit. Nejdůležitější je však ochota jednotlivých učitelů se k žákům-cizincům přiblížit a pochopit je.
Autor Mgr. Michal Lokaj

Péče o žáky s OMJ, Základní škola nám. Curieových, nám. Curieových 886/2, Praha 1

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
ZŠ Curieových je umístěna v historickém centru Prahy. Vzhledem k dlouholeté zkušenosti s výukou dětí s OMJ přitahuje mnoho cizinců různých národností. Škola spolupracuje s META, o. p. s., o děti pečují proškolení pedagogové, asistenti, speciální pedagog a koordinátor péče o děti s OMJ.
Autor PaedDr. Iveta Stehlíková Bassyová

Narozen v Praze, přesto OMJ

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
S nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka se potýkají i děti narozené v České republice a s českým státním občanstvím. Příkladem je devítiletý Michal z pražské základní školy. První signály o potřebě podpůrných opatření by měly vyjít na prvním stupni od třídního učitele, na druhém pak především od učitele českého jazyka. Pracovat na odstranění jazykového znevýhodnění je třeba co nejdříve po nástupu do školy. Prvním krokem je Plán pedagogické podpory (PLPP).
Autor Mgr. Alice Kourkzi

Bezplatná příprava k začlenění žáků-cizinců do základního vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Inkluzivní škola by měla poskytnout podporu všem svým žákům podle jejich individuálních potřeb, aby mohli plně rozvinout své studijní schopnosti a předpoklady. Proto je důležité při vstupu do české školy podpořit i integraci žáků cizinců (žáků s odlišným mateřským jazykem/OMJ) nabídnutím nebo zprostředkováním kurzu češtiny jako cizího (druhého) jazyka.
Autor Kristýna Titěrová

K Nikymu přistupujeme jako k ostatním dětem

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
K Nikymu přistupujeme jako k ostatním dětem říká Iva Pichová, ředitelka Mateřské školy Libňatov na Trutnovsku. Niky je chlapec s Downovým syndromem, který chodí do běžné mateřinky, a má tak možnost vyrůstat mezi svými vrstevníky. Článek obsahuje krátké vyprávění paní ředitelky, které ilustruje fakt, že přijímání dětí se specifickými vzdělávacími potřebami do běžných školek a škol je často jen o přístupu pedagogů.
Autor Alžběta Pavlíčková

Ten dělá to a ten zas tohle

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Návrh strukturované výukové jednotky pro 1. stupeň ZŠ (vzdělávací obor Člověk a jeho svět, tematický okruh Lidé kolem nás), při níž jsou společně v jedné třídě bez přítomnosti asistenta pedagoga vzděláváni také žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a žáci nadaní.
Autor Mgr. Simona Šedá

Asistent pedagoga: praktické zkušenosti se zajištěním pozice ve škole

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Základní školy se v současné době čím dál častěji dostávají do situací, kdy musí pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami zajistit do třídy asistenta pedagoga. Ne vždy však získají asistenta na potřebný počet hodin nebo dostatečné množství financí. Zároveň je asistent pro řadu pedagogů novinkou a oni nevědí, jak nastavit spolupráci či jak si poradit, když asistent onemocní.
Autor Alžběta Pavlíčková
Celkem: 28