Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "inkluze"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "inkluze"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Elektronické platformy pro inkluzivní TV – inspirace, postupy, příklady

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Od svého vzniku se jedná o jednotku Katedry aplikovaných pohybových aktivit (APA) na Fakultě tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci. Jsme tak trochu tím, čím nás chcete mít. Nevíme, jestli to je dobře, či nikoliv, ale jdeme napříč resorty různých ministerstev, napříč různými obory, napříč věkovými skupinami, napříč celým portfoliem speciálních potřeb, napříč všemi podobami pohybových aktivit. Hlavním pojítkem naší činnosti je podpora konkrétních osob se speciálními potřebami v jejich snaze o zapojení do aktivního životního stylu s cílem zlepšení kvality jejich života. Při své činnosti se však zdaleka nesoustředíme pouze na ně, ale zejména se snažíme o celospolečenské pojetí a pracujeme i s lidmi bez speciálních potřeb.
Autor Ondřej Ješina

Rozvoj inkluzivního vzdělávání v MŠ

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Cílem projektu Komplexní program rozvoje inkluzivního vzdělávání v MŠ byl rozvoj inkluzivního a individualizovaného vzdělávání dětí předškolního věku a řešení problematiky sociálního začleňování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí s odlišného sociokulturního prostředí do mateřských škol, a to formou podpory vzájemného sdílení znalostí a zkušeností mateřských škol a vytvořením metodiky. Za klíčovou hodnotou projektu byla považována individualizace.
Autor Julie Mertlíková

Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na ZŠ Bohumila Hrabala

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Základní škola Bohumila Hrabala na Praze 8 vzdělává velký počet žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Systém, který škola nastavila, popisuje učitelka prvního stupně a výchovná poradkyně pro cizince Jana Císařová.
Autor Mgr. Jana Císařová

Horizonty podle CoSN

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Letošní přehled největších výzev, urychlovačů a technologických spouštěčů, které budou ovlivňovat školství v blízké budoucnosti, jak je v režii CoSN odhalila skupina špičkových světových odborníků.
Autor Bořivoj Brdička

Hra ve výuce žáků s odlišným mateřským jazykem

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Počet žáků s odlišným mateřským jazykem (dále jen žáků s OMJ), kteří přicházejí do základní školy s omezenou znalostí českého jazyka, se zvyšuje a jejich vzdělávání není snadné. Následující text je určen pro učitele, kteří tyto žáky mají ve svých třídách a jejichž úkolem je nejen žáky českému jazyku a dalším oborům učit, ale poskytnout jim takovou oporu, aby se do vyučovacího procesu mohli aktivně zapojit a nebyli pasivními diváky. Aby žák s OMJ vykonal stejnou práci jako jeho spolužáci, musí vynaložit větší úsilí. Může tedy být více unaven, což se projeví nesoustředěním a unikáním do jeho vnitřního světa. Z toho vyplývá, že potřebuje při výuce více a častěji motivovat. Takovou motivací mohou být vhodně zařazené hry, které navíc poslouží k rozvíjení komunikačních dovedností (naslouchání, mluvení, čtení, psaní).
Autor Daniela Pavlová

Podpora žáků s odlišným mateřským jazykem na Karlínské obchodní akademii

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Karlínskou obchodní akademii navštěvuje několik desítek žáků s odlišným mateřským jazykem. Školní psycholožka Barbora Růžičková popisuje podporu, kterou jim škola nabízí.
Autor Mgr. Barbora Růžičková

Ověření znalosti češtiny při přijímacím řízení na SŠ

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Obchodní akademie Kollárova vypracovala vlastní systém ověřování úrovně znalosti češtiny u žáků, kteří ukončili povinné vzdělávání v zahraničí a nemusí konat jednotnou přijímací zkoušku z českého jazyka. Článek obsahuje konkrétní postupy ověření.
Autor Mgr. Radka Nevosadová

Navázání spolupráce mezi školou a rodinou žáka-cizince

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka popisuje, jak lze prostřednictvím adaptačního víkendu nastavit efektivní spolupráci mezi rodinou žáka-cizince a školou a přispět k bezproblémové integraci do třídního kolektivu. Článek je doplněn o praktickou ukázku aktivit a odkazem na videohospitaci.
Autor Mgr. Jana Muziková

5 největších výzev školství podle CoSN

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek přináší informaci o zprávě amerického sdružení Consortium for School Networking, která popisuje největší překážky, které bude školství v budoucnosti řešit v souvislosti se vzdělávacími technologiemi.
Autor Bořivoj Brdička

Vzdělávání bez předsudků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Začleňování dětí se speciálními potřebami ve vzdělávání se stává novým standardem. Zamýšlím se nad touto problematikou, která se postupně zabudovává do způsobu výuky na našich základních školách.
Autor Jan Konopásek
Celkem: 46