Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informatika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informatika"


Notebook Mivvy M310U – další kandidát na počítač pro učitele

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Malý, lehký, přenosný, a přitom plně funkční – to jsou charakteristiky nové řady počítačů označovaných jako netbooky. Otestovali jsme další z nich – novinku Mivvy M310U, který by mohl zamířit do rukou každého učitele.
Autor Ondřej Neumajer

Počítačová gramotnost v základních školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek stručně popisuje řešení implementace oboru ICT do ŠVP v ZŠ. Vychází z diskusí českých učitelů informatiky na mezinárodní konferenci POŠKOLE 2007 a v Jednotě školských informatiků. V závěru článku je jako jeden z možných směrů dalšího vývoje ICT problematiky v ZŠ navržena koncepce národní zkoušky z ICT dovedností pro žáky devátých tříd s cílem docílit větší srovnatelnosti forem a obsahu výuky informatiky v ZŠ.
Autor Petr Naske

Sedm mýtů o informatice a ICT ve vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor předkládá k diskusi sedm mýtů a polopravd, se kterými se učitelé (zejména pracující s informačními technologiemi) dennodenně setkávají. Místy až provokativní tvrzení mohou pomoci v argumentaci směrující k didaktické inovaci vzdělávací oblasti ICT a možná i celého pojetí rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání a gymnázia.
Autor Ondřej Neumajer

Lze učit informatiku bez počítačů?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je stručným průvodcem a recenzí materiálu Computer Science Unplugged, který je volně dostupný pro učitele informatických předmětů na všech stupních škol. Materiál vytvořil tým pod vedením trojice autorů Tim Bell, Mike Fellows and Ian Witten z novozélandské a australské univerzity ve spolupráci mnoha dalších z jiných států. Součástí článku je překlad jedné z výukových aktivit projektu Computer Science Unplugged.
Autor Mgr. Petr Naske

Proč zapojit studenty do překladu softwaru a jak na to

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Možná si říkáte, že „překládat software“ bude jistě činnost nudná, časově a odborně náročná a tak trochu z jiné planety. Pokusím se vysvětlit, proč si myslím, že jde o ideální náplň hodin informatiky studentů střední školy (případně vybraných žáků ze starších ročníků základní školy).
Autor Vlastimil Ott

Proč by se žáci neměli učit programovat nebo vytvářet webové stránky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vytváření webových stránek je s nadsázkou řečeno tradiční disciplína, která má své místo ve výukových plánech, rekvalifikačních kurzech nebo mnoha vzdělávacích projektech. S lítostí lze ovšem konstatovat, že v mnoha ohledech zůstal obsah těchto kurzů a plánů poplatný době kolem roku 2000 a zaměřuje se v první řadě na tzv. programování webových stránek a práci s kódem.
Autor Vlastimil Ott

Úvod do webového publikování s redakčním systémem WordPress

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
WordPress je webová aplikace pro publikování webových stránek. Patří do rozsáhlé skupiny tzv. redakčních systémů. Jde o programy, které jsou nainstalované na webových serverech. Ty mohou být přístupné z internetu, ale mohou fungovat také v lokální síti nebo dokonce (pro testovací účely) jen na jednom počítači. WordPress představuje velmi populární nástroj pro webové publikování a může plnit důležitou roli ve vzdělávání.
Autor Vlastimil Ott

Data cestují po světě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení žáka ve škole je velmi důležité, jelikož jím může být žák motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro vaši praxi a budou vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků.
Autor Mgr. Michala Podrázká

Zamyšlení nad kompetencemi v oblasti ICT

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka příspěvku se zamýšlí nad dvěma zásadními problémy vztahujícími se ke vzdělávací oblasti informační a komunikační technologie: stanovení výstupů a způsob realizace vzdělávacího obsahu. Přílohou článku je stanovení úrovně potřebných znalostí estonských učitelů.
Autor Ivana Přichystalová

Izraelský koncept výuky informatiky

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jedním z možných řešení palčivého problému výuky informatiky na středních školách (především gymnáziích) je poohlédnout se po jiných úspěšnějších zemích, které mají výuku informatiky (nejedná se informační gramotnost) na vysoké úrovni. Jednou z těchto zemí je bezesporu Izrael, jehož výsledky v oblasti "Computer Science Education" jsou uznávány vědeckou komunitou.
Autor Hashim Habiballa
Celkem: 21