Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informatika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informatika"

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Informační gramotnost, co a jak vlastně učit?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek pojednává o dlouholeté osobní zkušenosti s využíváním výpočetní techniky nejen ve vzdělávání, ale v životě vůbec. O tom, co jsme se učili, naučili a co bychom se učit měli. O dynamicky se rozvíjející informační společnosti.
Autor Mira Friedrichová

RVP_VT21 Co a jak?

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zamyšlení účastnice kurzu RVP Vzdělávání pro 21. století nad úlohou informatika v rámci funkce celé školy.
Autor Mira Friedrichová

Vyhledávací rozcvička pro češtinu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Digitální učební materiál, který můžete využít pro zahájení mnoha různých témat z informatiky, zejména pro propojení informatiky a češtiny. Lze využít pro otestování základních znalostí žáků v práci s internetem. Hravá forma žáky baví. Jedná se o první článek ze série Čeština v informatice – informatika v češtině.
Autor Mira Friedrichová

Revize RVP v oblasti informatiky a informačních a komunikačních technologií

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V průběhu čtrnácti let, kdy vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie (ICT) zůstávala jako jedna z mála v Rámcovém programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) beze změny, se nashromáždilo mnoho podnětů k jejím úpravám. To samé platí pro Informatiku a ICT v rámcových vzdělávacích programech pro gymnázia a střední odborné vzdělávání, které jsou o dva roky mladší. Řada podnětů časem zastarala a přestala být v konkrétní formulaci aktuální.
Autor NÚV

RVP, ŠVP a Certifikát ECDL jako nástroj motivace

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek stručně popisuje využití konceptu ECDL k motivaci.
Autor Oldřich Jankovič

Notebook Mivvy M310U – další kandidát na počítač pro učitele

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Malý, lehký, přenosný, a přitom plně funkční – to jsou charakteristiky nové řady počítačů označovaných jako netbooky. Otestovali jsme další z nich – novinku Mivvy M310U, který by mohl zamířit do rukou každého učitele.
Autor Ondřej Neumajer

Sedm mýtů o informatice a ICT ve vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor předkládá k diskusi sedm mýtů a polopravd, se kterými se učitelé (zejména pracující s informačními technologiemi) dennodenně setkávají. Místy až provokativní tvrzení mohou pomoci v argumentaci směrující k didaktické inovaci vzdělávací oblasti ICT a možná i celého pojetí rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání a gymnázia.
Autor Ondřej Neumajer

Komunikace klient–server (CS Unplagged)

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje možnou aktivitu v hodinách informační technologie a přibližuje výukovou aktivitu, která využívá metody CS Unpluged. Tato metoda se zaměřuje na vyučování počítačových technologií bez použití počítačů a snaží se přiblížit činnosti počítače tím, že místo počítače vykonávají činnosti sami žáci. Tato práce vznikla při studiu Informačních technologii na PedF UK.
Autor Petr Brand

Výuka informatiky a ICT na SŠ v ČR – rok 2011

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pohled na stav výuky informatiky a ICT na středních školách v ČR v roce 2011. Článek vznikl pro potřeby interních analýz Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (CERMAT). Na článku pracoval metodik pro informatiku CERMATu a formou revizí spolupracovali příslušní garanti oblastí ICT v kurikulárním ústavu v ČR (www.nuv.cz).
Autor Petr Naske

Tabulky informatické?

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se snaží předložit k diskusi témata výuky středoškolské informatiky propojená s ukázkovými daty a přehledy, které mohou žáci i učitelé v hodinách využít pro řešení úloh z informatiky a ICT bez nutného kontaktu s počítačem. Které podklady a informace předkládáte svým žákům právě vy? Článek vznikl jako příspěvek k tematickému vstupu na portálu www.rvp.cz, Výuka informačních a komunikačních technologií ve středním vzdělávání (http://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=5103).
Autor Petr Naske
Celkem: 69