Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informatika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informatika"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Tabulky informatické?

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se snaží předložit k diskusi témata výuky středoškolské informatiky propojená s ukázkovými daty a přehledy, které mohou žáci i učitelé v hodinách využít pro řešení úloh z informatiky a ICT bez nutného kontaktu s počítačem. Které podklady a informace předkládáte svým žákům právě vy? Článek vznikl jako příspěvek k tematickému vstupu na portálu www.rvp.cz, Výuka informačních a komunikačních technologií ve středním vzdělávání (http://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=5103).
Autor Petr Naske

Výuka ICT na SŠ: Anketa mezi odborníky v oblasti ICT a vzdělávání - Vzdělávací program

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Druhá část seriálu Anketa k výuce ICT na SŠ shrnuje odpovědi odborníků na otázky k problematice vzdělávacího programu.
Autor Jan Walter

Výuka ICT na SŠ: Anketa mezi odborníky v oblasti ICT a vzdělávání - Úvod

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Úvodní článek seriálu přinášejícího anketu mezi odborníky v oblasti ICT a vzdělávání. Uveden je výběr klíčových myšlenek obsažených v odpovědích. Následovat budou tři příspěvky tematicky zaměřené k problematice vzdělávacího programu, výuky a výstupů a jejich ověřování.
Autor Jan Walter

Výuka informatiky a ICT na SŠ v ČR – rok 2011

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pohled na stav výuky informatiky a ICT na středních školách v ČR v roce 2011. Článek vznikl pro potřeby interních analýz Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (CERMAT). Na článku pracoval metodik pro informatiku CERMATu a formou revizí spolupracovali příslušní garanti oblastí ICT v kurikulárním ústavu v ČR (www.nuv.cz).
Autor Petr Naske

RVP_VT21 Co a jak?

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zamyšlení účastnice kurzu RVP Vzdělávání pro 21. století nad úlohou informatika v rámci funkce celé školy.
Autor Mira Friedrichová

Je hodinová dotace IKT na SŠ dostatečná?

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se věnuje hodinové dotaci informatiky na středních školách s ohledem na požadované klíčové kompetence a volitelnou státní maturitu. Je zohledňován i RVP pro základní vzdělávání.
Autor Libor Olbrich

Učebnice informatiky pro gymnázia – vysvětlení základních pojmů

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Stejně jako v ostatních kapitolách, i zde vycházím důsledně z účelu (k čemu slouží informatika, k čemu slouží informace) a ve výkladu postupuji od známého k neznámému. Proto musím napřed vyložit pomocné pojmy „problém“ a „systémový přístup“. Vysvětlení pojmu „informace“ však ani tak nebude snadné a vyžádá si odbočku do teorie poznání. Jakmile budeme rozumět pojmu „informace“, bude možné vysvětlit i dva zbývající pojmy – „systém“ a „informatika“.
Autor Ivan Ryant

Rozvoj komunikativních kompetencí v předmětu Informatika a informační a komunikační technologie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek informuje o možnostech rozvoje komunikativních dovedností v jiném předmětu, než jsou jazyky. Ukazuje možnost začlenění rozvoje těchto dovedností do výuky informatiky a výpočetní techniky.
Autor Petra Babková

Jednotky množství informace prakticky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek dává námět na úlohu z informatiky, propojující teoretické pojmy s praxí.
Autor Jaroslav Koreš

Historie počítačů v rámci informatiky prostřednictvím CHATu, aneb to bylo, když ...

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Úkolem předmětu Informační a komunikační technologie na gymnáziu je připravit žáky na život v informační společnosti, ve které žijeme, ať se nám to líbí nebo nelíbí. Jenže jak na to? Uvedený materiál nabízí inspiraci a zkušenost jak probrat celkem nudné téma o historii počítačů a zároveň umožnit žákům společně hledat vhodnou cestu k vyřešení zadaného úkolu. Ukáže jim v praxi výhody a nevýhody skupinové práce a spolupráci prostřednictvím elektronické komunikace. Žáci zjistí, že chat můžeme využít nejen k povídání a posílání smajlíků.
Autor Mira Friedrichová
Celkem: 69