Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informatika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informatika"


Zamyšlení nad kompetencemi v oblasti ICT

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka příspěvku se zamýšlí nad dvěma zásadními problémy vztahujícími se ke vzdělávací oblasti informační a komunikační technologie: stanovení výstupů a způsob realizace vzdělávacího obsahu. Přílohou článku je stanovení úrovně potřebných znalostí estonských učitelů.
Autor Ivana Přichystalová

Izraelský koncept výuky informatiky

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jedním z možných řešení palčivého problému výuky informatiky na středních školách (především gymnáziích) je poohlédnout se po jiných úspěšnějších zemích, které mají výuku informatiky (nejedná se informační gramotnost) na vysoké úrovni. Jednou z těchto zemí je bezesporu Izrael, jehož výsledky v oblasti "Computer Science Education" jsou uznávány vědeckou komunitou.
Autor Hashim Habiballa

Volitelný předmět seminář z Informatiky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Článek informuje o novém předmětu Tvorba WWW pomocí redakčních systémů. Tímto předmětem jsme se snažili vyjít vstříc žákům, kteří si nevybrali v nabídce volitelných předmětů ve 3. ročníku, a reagovat na trendy tvorby dynamických webů. Od žáků nejsou vyžadovány žádné zvláštní znalosti, vše se naučí během výuky. Cílem je vytvoření a správa vlastního webu v redakčním systému Joomla.
Autor Jaroslav Koreš

Etika ve výuce informačních a komunikačních technologií

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pokud se podíváme na výuku informačních a komunikačních technologií na gymnáziích, zjistíme, že se jedná především o snahu předat žákům znalosti a dovednosti práce s konkrétním programem či typem aplikace. I mezi těmito školami se ale najdou výjimky, které se snaží naučit žáky základy programování a algoritmizace, což bude pro jejich další život jistě užitečné. Výuka etiky ale stojí, jako chudá příbuzná, zcela na okraji zájmu.
Autor Michal Černý

Rozvoj komunikativních kompetencí v předmětu Informatika a informační a komunikační technologie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek informuje o možnostech rozvoje komunikativních dovedností v jiném předmětu, než jsou jazyky. Ukazuje možnost začlenění rozvoje těchto dovedností do výuky informatiky a výpočetní techniky.
Autor Petra Babková

Jednotky množství informace prakticky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek dává námět na úlohu z informatiky, propojující teoretické pojmy s praxí.
Autor Jaroslav Koreš

Historie počítačů v rámci informatiky prostřednictvím CHATu, aneb to bylo, když ...

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Úkolem předmětu Informační a komunikační technologie na gymnáziu je připravit žáky na život v informační společnosti, ve které žijeme, ať se nám to líbí nebo nelíbí. Jenže jak na to? Uvedený materiál nabízí inspiraci a zkušenost jak probrat celkem nudné téma o historii počítačů a zároveň umožnit žákům společně hledat vhodnou cestu k vyřešení zadaného úkolu. Ukáže jim v praxi výhody a nevýhody skupinové práce a spolupráci prostřednictvím elektronické komunikace. Žáci zjistí, že chat můžeme využít nejen k povídání a posílání smajlíků.
Autor Mira Friedrichová

Vyhledávací rozcvička

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Digitální učební materiál, který můžete využít pro zahájení mnoha různých témat z informatiky. Lze využít pro otestování základních znalostí žáků v práci s internetem. Hravá forma žáky baví.
Autor Mira Friedrichová

Informační gramotnost, co a jak vlastně učit?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek pojednává o dlouholeté osobní zkušenosti s využíváním výpočetní techniky nejen ve vzdělávání, ale v životě vůbec. O tom, co jsme se učili, naučili a co bychom se učit měli. O dynamicky se rozvíjející informační společnosti.
Autor Mira Friedrichová

Proč píšu učebnici informatiky pro gymnázia

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V informační éře se informační technologie stávají klíčovými technologiemi současné globalizované civilizace. Všeobecně vzdělanému člověku nestačí dovednosti informačních technologií ovládat, ale měl by informačním technologiím také rozumět. S novými možnostmi využití a zneužití informačních technologií se proměňují i hodnotové systémy a všeobecně vzdělaný člověk si přece musí umět udělat vlastní názor a zaujmout mravní postoj. Všelijakých kurzů a příruček na nácvik dovedností je víc než dost, ale zcela chybí učebnice, která by studentům gymnázií vysvětlila základy informatiky. Informatika přitom přináší nové civilizační paradigma – specifický způsob myšlení a řešení problémů, který se uplatňuje ve všech oborech. V tomto článku načrtnu požadavky na učebnici informatiky, její obsah a formu.
Autor Ivan Ryant
Celkem: 67