Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informatika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informatika"


Celosvětová kampaň Hour of Code

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o připravované celosvětové akci, jejímž cílem je plošná podpora výuky programování nejen u žáků ZŠ a SŠ.
Autor Hanka Šandová

Informatické myšlení jako výukový cíl

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek se věnuje popisu změny v chápání cílů výuky na ICT orientovaných předmětů ve vyspělých zemích a vysvětluje, co je informatické myšlení, které za změnou stojí, a minimálně v podobě schopnosti zpracovávat informace se týká každého z nás.
Autor Bořivoj Brdička

Proč zapojit studenty do překladu softwaru a jak na to

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Možná si říkáte, že „překládat software“ bude jistě činnost nudná, časově a odborně náročná a tak trochu z jiné planety. Pokusím se vysvětlit, proč si myslím, že jde o ideální náplň hodin informatiky studentů střední školy (případně vybraných žáků ze starších ročníků základní školy).
Autor Vlastimil Ott

Proč by se žáci neměli učit programovat nebo vytvářet webové stránky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vytváření webových stránek je s nadsázkou řečeno tradiční disciplína, která má své místo ve výukových plánech, rekvalifikačních kurzech nebo mnoha vzdělávacích projektech. S lítostí lze ovšem konstatovat, že v mnoha ohledech zůstal obsah těchto kurzů a plánů poplatný době kolem roku 2000 a zaměřuje se v první řadě na tzv. programování webových stránek a práci s kódem.
Autor Vlastimil Ott

Úvod do webového publikování s redakčním systémem WordPress

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
WordPress je webová aplikace pro publikování webových stránek. Patří do rozsáhlé skupiny tzv. redakčních systémů. Jde o programy, které jsou nainstalované na webových serverech. Ty mohou být přístupné z internetu, ale mohou fungovat také v lokální síti nebo dokonce (pro testovací účely) jen na jednom počítači. WordPress představuje velmi populární nástroj pro webové publikování a může plnit důležitou roli ve vzdělávání.
Autor Vlastimil Ott

3D skenery aneb tvorba objektů do virtuálního světa

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Seznámení s technologií 3D skenování a případová studie nasazení do výuky ve škole specializované na výuku ICT a počítačové grafiky.
Autor Jiří Švehla

Open Source pro potřeby vzdělávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek se inspirován zahraničními zdroji zabývá možnostmi využití multiplatformního Open Source software pro vzdělávací účely.
Autor Bc. Luděk Petráň

Proč může být open-source Pandořinou skřínkou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek diskutuje problematiku využití proprietárního (komerčního) software versus open source ve výuce na základních školách. Vzhledem k aktuálnosti problematiky se dá předpokládat, že vyvolá polemiku.
Autor Dalibor Kokeš

Ozoboti ve školství aneb programování hrou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek o nejmenším modelu robota s českými kořeny. O jeho vlastnostech, schopnostech a možnostech výuky informatického myšlení hravou formou.
Autor Miluše Hájková

Scratch jako nástroj pro začátky s programováním

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek o aplikaci, která umožňuje vytvářet programy manipulací s grafickými programovými elementy, a o využití programu ve výuce programování pro děti.
Autor Karel Vancl
Celkem: 67