Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informatika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informatika"

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Optimalizace rozvrhu hodin pro novou informatiku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek řeší možnosti sestavení rozvrhu hodin v reakci na nové pojetí informatiky, zejména s ohledem k navýšení její časové dotace. Článek se zakládá na reálných podmínkách českých základních škol.
Autor Jakub Mazuch

Jaké aplikace využít pro nové pojetí výuky informatiky?

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text se zamýšlí nad výukou informatiky a s tím souvisejících aplikací. V jakých ohledech je vhodnější používat placené programy a v jakých ohledech je lepší se přiklonit spíše k freeware programům.
Autor Jakub Mazuch

Jak se učí LOGO

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Osobní zkušenost studenta UK Praha PedF s nasazením Imagine LOGO ve výuce informatiky v 6. třídě ZŠ.
Autor Jan Podzimek

Výuka ICT na SŠ: Anketa mezi odborníky v oblasti ICT a vzdělávání - Úvod

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Úvodní článek seriálu přinášejícího anketu mezi odborníky v oblasti ICT a vzdělávání. Uveden je výběr klíčových myšlenek obsažených v odpovědích. Následovat budou tři příspěvky tematicky zaměřené k problematice vzdělávacího programu, výuky a výstupů a jejich ověřování.
Autor Jan Walter

Výuka ICT na SŠ: Anketa mezi odborníky v oblasti ICT a vzdělávání - Vzdělávací program

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Druhá část seriálu Anketa k výuce ICT na SŠ shrnuje odpovědi odborníků na otázky k problematice vzdělávacího programu.
Autor Jan Walter

Výuka ICT na SŠ: Anketa mezi odborníky v oblasti ICT a vzdělávání - Výuka

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Třetí část seriálu Anketa k výuce ICT na SŠ shrnuje odpovědi odborníků na otázky k problematice výuky ICT.
Autor Jan Walter

Výuka ICT na SŠ: Anketa mezi odborníky v oblasti ICT a vzdělávání - Výstupy, ověřování

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Závěrečná část seriálu Anketa k výuce ICT na SŠ shrnuje odpovědi odborníků na otázky k problematice výstupů výuky ICT a jejich ověřování.
Autor Jan Walter

Cesta k informační revoluci

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Informační společnost je založená na maximálně efektivním přístupu k informacím, jejich analýze, hodnocení či manipulaci s nimi. Za vrchol informační revoluce je možné považovat vznik internetu, ale samotné kořeny jsou mnohem hlubší a spočívají již v objevu písma.
Autor Jana Vaňková

Volitelný předmět seminář z Informatiky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Článek informuje o novém předmětu Tvorba WWW pomocí redakčních systémů. Tímto předmětem jsme se snažili vyjít vstříc žákům, kteří si nevybrali v nabídce volitelných předmětů ve 3. ročníku, a reagovat na trendy tvorby dynamických webů. Od žáků nejsou vyžadovány žádné zvláštní znalosti, vše se naučí během výuky. Cílem je vytvoření a správa vlastního webu v redakčním systému Joomla.
Autor Jaroslav Koreš

Jednotky množství informace prakticky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek dává námět na úlohu z informatiky, propojující teoretické pojmy s praxí.
Autor Jaroslav Koreš
Celkem: 69