Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Tvorba webových stránek v ZŠ
| Kurz v systému Moodle seznamuje žáky se základy tvorby www stránek při použití jazyka XHTML a kaskádových stylů CSS.  | Petr Zikeš |
Praktický příspěvek příklad blok hodin
|
|
|
|
|
06. 11. 2009 |
6591 |
Rozvoj technických potencí žáků v oblasti digitální technologie
| Bez záznamu školních činností a pořádaných akcí se v dnešní době škola téměř neobejde. Nejčastěji zaznamenává své aktivity formou fotografií nebo pomocí videozáznamu. Jak efektivně zapojit žáky do života školy, využít a rozvinout jejich technologickou potenci a pomoci učitelům při jejich práci?  | Marek Václavík |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
20. 11. 2007 |
7943 |
Notebook Mivvy M310U – další kandidát na počítač pro učitele
| Malý, lehký, přenosný, a přitom plně funkční – to jsou charakteristiky nové řady počítačů označovaných jako netbooky. Otestovali jsme další z nich – novinku Mivvy M310U, který by mohl zamířit do rukou každého učitele.  | Ondřej Neumajer |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
29. 09. 2008 |
9147 |
Počítačová gramotnost v základních školách
| Článek stručně popisuje řešení implementace oboru ICT do ŠVP v ZŠ. Vychází z diskusí českých učitelů informatiky na mezinárodní konferenci POŠKOLE 2007 a v Jednotě školských informatiků. V závěru článku je jako jeden z možných směrů dalšího vývoje ICT problematiky v ZŠ navržena koncepce národní zkoušky z ICT dovedností pro žáky devátých tříd s cílem docílit větší srovnatelnosti forem a obsahu výuky informatiky v ZŠ.  | Petr Naske |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
27. 07. 2007 |
10209 |
Sedm mýtů o informatice a ICT ve vzdělávání
| Autor předkládá k diskusi sedm mýtů a polopravd, se kterými se učitelé (zejména pracující s informačními technologiemi) dennodenně setkávají. Místy až provokativní tvrzení mohou pomoci v argumentaci směrující k didaktické inovaci vzdělávací oblasti ICT a možná i celého pojetí rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání a gymnázia.  | Ondřej Neumajer |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
5 komentářů |
04. 11. 2008 |
13727 |
Lze učit informatiku bez počítačů?
| Článek je stručným průvodcem a recenzí materiálu Computer Science Unplugged, který je volně dostupný pro učitele informatických předmětů na všech stupních škol. Materiál vytvořil tým pod vedením trojice autorů Tim Bell, Mike Fellows and Ian Witten z novozélandské a australské univerzity ve spolupráci mnoha dalších z jiných států. Součástí článku je překlad jedné z výukových aktivit projektu Computer Science Unplugged.  | Mgr. Petr Naske |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
29. 09. 2008 |
10291 |
Den informatiky – soutěž
| 22. června proběhne soutěž z informatiky pro žáky druhého stupně ZŠ.  | Daniela Růžičková |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
15. 06. 2010 |
4778 |
Využití služby Posterous
| Ukázka možností použití webové služby Posterous ve výuce. Tento způsob práce se nemusí omezit pouze na výuku informatiky, ale je snadno realizovatelný v každém předmětu.  | Jitka Rambousková |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
1 komentář |
14. 06. 2011 |
6825 |
Výukové materiály ZŠ Nýřany
| Zpráva o výuce informatiky na škole, která si nenechává své úspěchy pro sebe. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Lucie Procházková |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
26. 05. 2009 |
5220 |
Technologie jsou z Marsu, výuka z Venuše
| Popis rozdílů mezi technickými a didaktickými odborníky. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
27. 09. 2006 |
1450 |