Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informatika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informatika"

Seřadit dle: ,
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Tvorba webových stránek v ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Kurz v systému Moodle seznamuje žáky se základy tvorby www stránek při použití jazyka XHTML a kaskádových stylů CSS.
Autor Petr Zikeš

Rozvoj technických potencí žáků v oblasti digitální technologie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Bez záznamu školních činností a pořádaných akcí se v dnešní době škola téměř neobejde. Nejčastěji zaznamenává své aktivity formou fotografií nebo pomocí videozáznamu. Jak efektivně zapojit žáky do života školy, využít a rozvinout jejich technologickou potenci a pomoci učitelům při jejich práci?
Autor Marek Václavík

Notebook Mivvy M310U – další kandidát na počítač pro učitele

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Malý, lehký, přenosný, a přitom plně funkční – to jsou charakteristiky nové řady počítačů označovaných jako netbooky. Otestovali jsme další z nich – novinku Mivvy M310U, který by mohl zamířit do rukou každého učitele.
Autor Ondřej Neumajer

Počítačová gramotnost v základních školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek stručně popisuje řešení implementace oboru ICT do ŠVP v ZŠ. Vychází z diskusí českých učitelů informatiky na mezinárodní konferenci POŠKOLE 2007 a v Jednotě školských informatiků. V závěru článku je jako jeden z možných směrů dalšího vývoje ICT problematiky v ZŠ navržena koncepce národní zkoušky z ICT dovedností pro žáky devátých tříd s cílem docílit větší srovnatelnosti forem a obsahu výuky informatiky v ZŠ.
Autor Petr Naske

Sedm mýtů o informatice a ICT ve vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor předkládá k diskusi sedm mýtů a polopravd, se kterými se učitelé (zejména pracující s informačními technologiemi) dennodenně setkávají. Místy až provokativní tvrzení mohou pomoci v argumentaci směrující k didaktické inovaci vzdělávací oblasti ICT a možná i celého pojetí rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání a gymnázia.
Autor Ondřej Neumajer

Lze učit informatiku bez počítačů?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je stručným průvodcem a recenzí materiálu Computer Science Unplugged, který je volně dostupný pro učitele informatických předmětů na všech stupních škol. Materiál vytvořil tým pod vedením trojice autorů Tim Bell, Mike Fellows and Ian Witten z novozélandské a australské univerzity ve spolupráci mnoha dalších z jiných států. Součástí článku je překlad jedné z výukových aktivit projektu Computer Science Unplugged.
Autor Mgr. Petr Naske

Den informatiky – soutěž

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
22. června proběhne soutěž z informatiky pro žáky druhého stupně ZŠ.
Autor Daniela Růžičková

Využití služby Posterous

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Ukázka možností použití webové služby Posterous ve výuce. Tento způsob práce se nemusí omezit pouze na výuku informatiky, ale je snadno realizovatelný v každém předmětu.
Autor Jitka Rambousková

Výukové materiály ZŠ Nýřany

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o výuce informatiky na škole, která si nenechává své úspěchy pro sebe.
Autor Lucie Procházková

Technologie jsou z Marsu, výuka z Venuše

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis rozdílů mezi technickými a didaktickými odborníky.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 69