Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informatika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informatika"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Grafy funkcí v Excelu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Využití prostředí Excel při výuce teorie grafů na gymnáziu
Autor Petr Švarc

Proč by se žáci neměli učit programovat nebo vytvářet webové stránky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vytváření webových stránek je s nadsázkou řečeno tradiční disciplína, která má své místo ve výukových plánech, rekvalifikačních kurzech nebo mnoha vzdělávacích projektech. S lítostí lze ovšem konstatovat, že v mnoha ohledech zůstal obsah těchto kurzů a plánů poplatný době kolem roku 2000 a zaměřuje se v první řadě na tzv. programování webových stránek a práci s kódem.
Autor Vlastimil Ott

Sedm mýtů o informatice a ICT ve vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor předkládá k diskusi sedm mýtů a polopravd, se kterými se učitelé (zejména pracující s informačními technologiemi) dennodenně setkávají. Místy až provokativní tvrzení mohou pomoci v argumentaci směrující k didaktické inovaci vzdělávací oblasti ICT a možná i celého pojetí rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání a gymnázia.
Autor Ondřej Neumajer

Ozoboti ve školství aneb programování hrou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek o nejmenším modelu robota s českými kořeny. O jeho vlastnostech, schopnostech a možnostech výuky informatického myšlení hravou formou.
Autor Miluše Hájková

Informatické myšlení jako výukový cíl

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek se věnuje popisu změny v chápání cílů výuky na ICT orientovaných předmětů ve vyspělých zemích a vysvětluje, co je informatické myšlení, které za změnou stojí, a minimálně v podobě schopnosti zpracovávat informace se týká každého z nás.
Autor Bořivoj Brdička

Využití programu Scratch

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Pohled na možnosti využití programu Scratch v hodinách výuky práce s počítačem i mimo ně s ukázkami.
Autor Tomáš Krisl

iTALC – nástroj na podporu výuky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Inspirativní popis volně dostupného nástroje na správu počítačové učebny s doporučením, jak ho aplikovat.
Autor Petr Zlatohlávek

Historie počítačů v rámci informatiky prostřednictvím CHATu, aneb to bylo, když ...

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Úkolem předmětu Informační a komunikační technologie na gymnáziu je připravit žáky na život v informační společnosti, ve které žijeme, ať se nám to líbí nebo nelíbí. Jenže jak na to? Uvedený materiál nabízí inspiraci a zkušenost jak probrat celkem nudné téma o historii počítačů a zároveň umožnit žákům společně hledat vhodnou cestu k vyřešení zadaného úkolu. Ukáže jim v praxi výhody a nevýhody skupinové práce a spolupráci prostřednictvím elektronické komunikace. Žáci zjistí, že chat můžeme využít nejen k povídání a posílání smajlíků.
Autor Mira Friedrichová

Jednotky množství informace prakticky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek dává námět na úlohu z informatiky, propojující teoretické pojmy s praxí.
Autor Jaroslav Koreš

Lze učit informatiku bez počítačů?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je stručným průvodcem a recenzí materiálu Computer Science Unplugged, který je volně dostupný pro učitele informatických předmětů na všech stupních škol. Materiál vytvořil tým pod vedením trojice autorů Tim Bell, Mike Fellows and Ian Witten z novozélandské a australské univerzity ve spolupráci mnoha dalších z jiných států. Součástí článku je překlad jedné z výukových aktivit projektu Computer Science Unplugged.
Autor Mgr. Petr Naske
Celkem: 69