Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informatika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informatika"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Technologie jsou z Marsu, výuka z Venuše

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis rozdílů mezi technickými a didaktickými odborníky.
Autor Bořivoj Brdička

Výuka počítačové grafiky na základních školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá možnostmi výuky počítačové grafiky na základních školách. S ohledem na vytíženost informatiky článek ukazuje různé koncepty zařazení počítačové grafiky z různých pohledů na danou problematiku.
Autor Jakub Mazuch

Revize RVP v oblasti informatiky a informačních a komunikačních technologií

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V průběhu čtrnácti let, kdy vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie (ICT) zůstávala jako jedna z mála v Rámcovém programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) beze změny, se nashromáždilo mnoho podnětů k jejím úpravám. To samé platí pro Informatiku a ICT v rámcových vzdělávacích programech pro gymnázia a střední odborné vzdělávání, které jsou o dva roky mladší. Řada podnětů časem zastarala a přestala být v konkrétní formulaci aktuální.
Autor NÚV

Finské školství a ICT: 4. Spolupráce, podpora a profesní rozvoj učitelů

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Čtvrtý díl ze seriálu, který reflektuje zkušenosti studenta informatiky na PedF UK Marka Lisého z Erasmového pobytu ve Finské Jyväskyle.
Autor Marek Lisý

Finské školství a ICT: 1. Informační systémy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

První díl ze seriálu, který reflektuje zkušenosti studenta informatiky na PedF UK Marka Lisého z Erasmového pobytu ve Finské Jyväskyle.
Autor Marek Lisý

Finské školství a ICT: 2. Práce ICT metodika

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Druhý díl ze seriálu, který reflektuje zkušenosti studenta informatiky na PedF UK Marka Lisého z Erasmového pobytu ve Finské Jyväskyle.
Autor Marek Lisý

Finské školství a ICT: 3. ICT kurikulum na prvním stupni

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Třetí díl ze seriálu, který reflektuje zkušenosti studenta informatiky na PedF UK Marka Lisého z Erasmového pobytu ve Finské Jyväskyle.
Autor Marek Lisý

Práce s mobilním telefonem ve výuce chemie a informatiky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis zajímavého projektu, který realizuje pomocí polarizační mikroskopie badatelskou aktivitu téměř na úrovni specializované laboratoře v podmínkách běžné školy.
Autor Romana Hartmanová

Jaké aplikace využít pro nové pojetí výuky informatiky?

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text se zamýšlí nad výukou informatiky a s tím souvisejících aplikací. V jakých ohledech je vhodnější používat placené programy a v jakých ohledech je lepší se přiklonit spíše k freeware programům.
Autor Jakub Mazuch

Data cestují po světě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení žáka ve škole je velmi důležité, jelikož jím může být žák motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro vaši praxi a budou vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků.
Autor Mgr. Michala Podrázká
Celkem: 69