Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informatika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informatika"

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Den informatiky – soutěž

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
22. června proběhne soutěž z informatiky pro žáky druhého stupně ZŠ.
Autor Daniela Růžičková

Izraelský koncept výuky informatiky

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jedním z možných řešení palčivého problému výuky informatiky na středních školách (především gymnáziích) je poohlédnout se po jiných úspěšnějších zemích, které mají výuku informatiky (nejedná se informační gramotnost) na vysoké úrovni. Jednou z těchto zemí je bezesporu Izrael, jehož výsledky v oblasti "Computer Science Education" jsou uznávány vědeckou komunitou.
Autor Hashim Habiballa

Zamyšlení nad kompetencemi v oblasti ICT

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka příspěvku se zamýšlí nad dvěma zásadními problémy vztahujícími se ke vzdělávací oblasti informační a komunikační technologie: stanovení výstupů a způsob realizace vzdělávacího obsahu. Přílohou článku je stanovení úrovně potřebných znalostí estonských učitelů.
Autor Ivana Přichystalová

Rozvoj technických potencí žáků v oblasti digitální technologie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Bez záznamu školních činností a pořádaných akcí se v dnešní době škola téměř neobejde. Nejčastěji zaznamenává své aktivity formou fotografií nebo pomocí videozáznamu. Jak efektivně zapojit žáky do života školy, využít a rozvinout jejich technologickou potenci a pomoci učitelům při jejich práci?
Autor Marek Václavík

Počítačová gramotnost v základních školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek stručně popisuje řešení implementace oboru ICT do ŠVP v ZŠ. Vychází z diskusí českých učitelů informatiky na mezinárodní konferenci POŠKOLE 2007 a v Jednotě školských informatiků. V závěru článku je jako jeden z možných směrů dalšího vývoje ICT problematiky v ZŠ navržena koncepce národní zkoušky z ICT dovedností pro žáky devátých tříd s cílem docílit větší srovnatelnosti forem a obsahu výuky informatiky v ZŠ.
Autor Petr Naske

Grafy funkcí v Excelu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Využití prostředí Excel při výuce teorie grafů na gymnáziu
Autor Petr Švarc

Open Source pro potřeby vzdělávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek se inspirován zahraničními zdroji zabývá možnostmi využití multiplatformního Open Source software pro vzdělávací účely.
Autor Bc. Luděk Petráň

Počítačová grafika v Pixlr Editoru

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis vlastností bitmapového grafického online editoru Pixlr a jeho možností nasazení při výuce počítačové grafiky na ZŠ.
Autor Bc. Michal Strnad

Technologie jsou z Marsu, výuka z Venuše

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis rozdílů mezi technickými a didaktickými odborníky.
Autor Bořivoj Brdička

Počítačová gramotnost podle Scotta

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Výzva britsko-amerického učitele informatiky Marca Scotta s diskuzí, jejímž cílem je vysvětlit význam výuky informatiky a lobovat za prosazení vyšších priorit pro ni.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 69