Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Na Spomocníkovi – díl 4.: Štěpánka Baierlová a Hanka Šandová
| Asi jste se s nimi už někdy setkali – na konferencích, workshopech, webinářích, letních školách, nebo pravidelně čtete jejich články, příspěvky v komunitách, sledujete jejich YouTube kanál, Twitter či Instagram. V tomto seriálu je poznáme trochu jinak. V krátkém rozhovoru poodhalíme jejich pohled na technologie a vzdělávání, a možná se dozvíme i něco o nich samotných. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Jaroslav Mašek |
|
|
| |
|
17. 04. 2019 |
1236 |
Finské školství a ICT: 4. Spolupráce, podpora a profesní rozvoj učitelů
| Čtvrtý díl ze seriálu, který reflektuje zkušenosti studenta informatiky na PedF UK Marka Lisého z Erasmového pobytu ve Finské Jyväskyle. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Marek Lisý |
|
|
| |
|
24. 01. 2019 |
1248 |
Finské školství a ICT: 3. ICT kurikulum na prvním stupni
| Třetí díl ze seriálu, který reflektuje zkušenosti studenta informatiky na PedF UK Marka Lisého z Erasmového pobytu ve Finské Jyväskyle. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Marek Lisý |
|
|
| |
|
23. 01. 2019 |
1428 |
Finské školství a ICT: 2. Práce ICT metodika
| Druhý díl ze seriálu, který reflektuje zkušenosti studenta informatiky na PedF UK Marka Lisého z Erasmového pobytu ve Finské Jyväskyle. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Marek Lisý |
|
|
| |
|
22. 01. 2019 |
1599 |
Finské školství a ICT: 1. Informační systémy
| První díl ze seriálu, který reflektuje zkušenosti studenta informatiky na PedF UK Marka Lisého z Erasmového pobytu ve Finské Jyväskyle. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Marek Lisý |
|
|
| |
|
21. 01. 2019 |
1337 |
Revize RVP v oblasti informatiky a informačních a komunikačních technologií
| V průběhu čtrnácti let, kdy vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie (ICT) zůstávala jako jedna z mála v Rámcovém programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) beze změny, se nashromáždilo mnoho podnětů k jejím úpravám. To samé platí pro Informatiku a ICT v rámcových vzdělávacích programech pro gymnázia a střední odborné vzdělávání, které jsou o dva roky mladší. Řada podnětů časem zastarala a přestala být v konkrétní formulaci aktuální.  | NÚV |
|
|
| |
|
28. 08. 2018 |
1354 |
Co učit v rámci digitální gramotnosti?
| Článek se na základě inspirace z ciziny snaží přiblížit obsah výuky směřující k budování obecné digitální gramotnosti. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Marie Poesová |
|
|
| |
2 komentáře |
12. 03. 2018 |
3195 |
Data cestují po světě
| Hodnocení žáka ve škole je velmi důležité, jelikož jím může být žák motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení.
Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních.
Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro vaši praxi a budou vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků.  | Mgr. Michala Podrázká |
|
|
| |
|
28. 02. 2018 |
2020 |
Komunikace klient–server (CS Unplagged)
| Článek popisuje možnou aktivitu v hodinách informační technologie a přibližuje výukovou aktivitu, která využívá metody CS Unpluged. Tato metoda se zaměřuje na vyučování počítačových technologií bez použití počítačů a snaží se přiblížit činnosti počítače tím, že místo počítače vykonávají činnosti sami žáci.
Tato práce vznikla při studiu Informačních technologii na PedF UK.  | Petr Brand |
|
|
| |
|
20. 12. 2017 |
1901 |
Práce s mobilním telefonem ve výuce chemie a informatiky
| Popis zajímavého projektu, který realizuje pomocí polarizační mikroskopie badatelskou aktivitu téměř na úrovni specializované laboratoře v podmínkách běžné školy. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Romana Hartmanová |
|
|
| |
2 komentáře |
30. 11. 2017 |
1951 |