Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informační společnost"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informační společnost"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Sebekvantifikace: fenomén informační společnosti i výzva pro vzdělávání

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Sebekvantifikace představuje fenomén měření, shromažďování a analyzování informací o běžných činnostech vlastního života. Fenomén, který je často vnímán jako jedna z výrazných módních vln, mající velký potenciál v oblasti vzdělávání.
Autor Mgr. Michal Černý

Kam až dosáhne kooperace?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

2. díl ze seriálu článků, kterými autor v roli účastníka kurzu RVP "Vzdělávací technologie pro 21. století" reaguje na téma 5. lekce Teorie konektivismu a osobní vzdělávací prostředí, v jejímž rámci se uskutečnilo online setkání se Stephenem Downesem.
Autor Martin Rusek

Kooperující žák jako člen informační společnosti

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

1. díl ze seriálu článků, kterými autor v roli účastníka kurzu RVP "Vzdělávací technologie pro 21. století" reaguje na téma 5. lekce Teorie konektivismu a osobní vzdělávací prostředí, v jejímž rámci se uskutečnilo online setkání se Stephenem Downesem.
Autor Martin Rusek

Informační společnost

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dnešní dobu je bez nadsázky možné označit za informační. Informace jsou tím, co odděluje vyspělé ekonomiky a úspěšné podniky od zemí třetího světa a neúspěšných korporací. Je možné říci, že jsou statkem či kapitálem, který determinuje úspěch ekonomický, politický i sociální v dnešním světě. Toto hledisko by se mělo jistě objevit také ve výuce.
Autor Michal Černý

Nové možnosti občanské informační společnosti při využití ICT

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Informační revoluce přinesla postupně celou řadu změn také do občanské společnosti, která jich může efektivně využívat. V článku si ukážeme některé možnosti, jak se občansky podílet na řadě aktivit s využitím ICT.
Autor Jana Vaňková

Nová kultura v informační společnosti

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jen málokterý aspekt vzniku informační společnosti je pro pedagogické působení tak markantní, jako je rozvoj nové kultury na internetu. To, co bylo dříve vnímáno jako lidová tvorba či psaní do šuplíku, získalo s nástupem internetu zcela jiný rozměr a pedagog by toho měl umět dobře využít.
Autor Jana Vaňková

Digitální portfolio – brána k informacím moderního učitele

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Díky životu v informační společnosti je náš soukromý i pracovní život každý den zaplavován množstvím informací. Namísto toho, abychom se věnovali jejich obsahu, trávíme zbytečný čas jejich dohledáváním, tříděním a přenosem. Často opakovaně a zbytečně. Potřebujeme místo, na kterém by byly informace kdykoli dostupné, přehledně roztříděné a snadno použitelné; místo, kde můžeme informace lehce poskytnout ostatním, čerpat z jejich vlastních zdrojů a přitom je mít stále pod kontrolou. Takovým místem je digifolio.rvp.cz. Nabízí nám přehledně tříděný archivační prostor, možnost zcela soukromého bohatě rozvrstveného profesního profilu i propracovaný systém sdílení. Veškeré informace můžeme snadno třídit do prezentačních pohledů a poskytnout je k dispozici námi zvolenému okruhu uživatelů. Díky agregačním pohledům již nikdy nemusíme hledat své oblíbené položky. S ostatními uživateli můžeme zakládat pracovní skupiny a vytvářet např. školní, projektová či tematická portfolia. To vše s informačním zázemím ostatních modulů rvp.cz.
Autor Dominik Fellner

Dnešní děti jsou doslova multi-mediální

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o výsledcích výzkumu americké nadace Kaiser Family o využívání technologií dětmi.
Autor Bořivoj Brdička

Japonský pohled na problematiku informační revoluce

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Výběr ze zprávy, kterou publikoval Shumpei Kumona z centra pro globální komunikaci při Japonské mezinárodní univerzitě.
Autor Ivo Zajíc

Vzdělávání v Informační společnosti - Bangemannův projev na semináři Evropského parlamentu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Výtah z přednášky Dr. Martina Bangemanna, člena Evropské komise, přednesené 22. 4. 1997 v Evropském parlamentu v Bruselu na semináři ICL nazvaném: "Podpora evropských kulturních hodnot v informační společnosti."
Autor Ivo Zajíc
Celkem: 10