Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informační a komunikační technologie (ICT)"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "informační a komunikační technologie (ICT)"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Možnosti středního vzdělávání žáků s mentálním postižením v ICT III

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je zaměřen na využití ICT při výuce žáka s mentálním postižením na střední škole v oboru vzdělání praktická škola dvouletá. V závislosti na specifikách vzdělávání těchto žáků uvádí některé formy edukace a popisy průběhu vyučovací hodiny v různých předmětech.
Autor Mgr. Jan Prachař

Možnosti středního vzdělávání žáků s mentálním postižením v ICT II

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je zaměřen na výuku ICT na střední škole v oboru vzdělání praktická škola dvouletá. Popisuje specifika vzdělávání žáků s lehkým a středně těžkým mentálním postižením a v závislosti na těchto specifikách uvádí možné úpravy rozsahu a obsahu učiva, některé formy edukace, popis průběhu vyučovací hodiny a hodnocení žáků.
Autor Mgr. Jan Prachař

Možnosti středního vzdělávání žáků s mentálním postižením v ICT I

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích (ICT) je nutným předpokladem úspěchu žáka v jeho profesi. Požadavky na práci s ICT jsou zakotveny v RVP všech oborů vzdělání a týkají se i žáků s mentálním postižením.
Autor Renata Votavová

Masivní vzdělávací kurzy European Schoolnet Academy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Aktuální trendy v evropském vzdělávání, tipy a doporučení na zajímavé online nástroje a jejich praktické využití ve výuce, ale také sdílení zkušeností a názorů od učitelů z celé Evropy. To vše nabízí masivní online kurzy, které pořádá sdružení European Schoolnet v rámci European Schoolnet Academy (www.europeanschoolnetacademy.eu).
Autor Barbora Grečnerová

Učebnice informatiky pro gymnázia – vysvětlení základních pojmů

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Stejně jako v ostatních kapitolách, i zde vycházím důsledně z účelu (k čemu slouží informatika, k čemu slouží informace) a ve výkladu postupuji od známého k neznámému. Proto musím napřed vyložit pomocné pojmy „problém“ a „systémový přístup“. Vysvětlení pojmu „informace“ však ani tak nebude snadné a vyžádá si odbočku do teorie poznání. Jakmile budeme rozumět pojmu „informace“, bude možné vysvětlit i dva zbývající pojmy – „systém“ a „informatika“.
Autor Ivan Ryant

Webové algoritmizační soutěže

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Klíčem k účinné výuce algoritmizačního myšlení v omezených podmínkách současného středního školství je motivace žáků k další práci doma. Prostředí internetu nabízí aktivity, které je možné v hodinách ICT představit, využít pro naplnění záměrů RVP a po vypršení úzkého časového rámce, který je tomuto druhu výuky vymezen, nechat žáky, ať v práci pokračují samostatně, mimo prostředí školy. Projekty, které článek představí, k takovému pokračování vybízejí.
Autor Lukáš Lánský

Jednotky množství informace prakticky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek dává námět na úlohu z informatiky, propojující teoretické pojmy s praxí.
Autor Jaroslav Koreš

Mezinárodní projekty na podporu výuky matematiky a přírodovědných předmětů

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek informuje o mezinárodní spolupráci učitelů v rámci projektu Spice a o možnostech využití mezinárodní internetové platformy Scientix.
Autor Katarína Nemčíková

Námět pro výuku botaniky a hydrobiologie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Projekt je zaměřený na využití informačních a komunikačních technologií při zpracování výsledků získaných při terénním biologickém cvičení. Cílem je zúročit výuku tvorby prezentace pomocí programu Microsoft PowerPoint, která se vyučuje v 5. ročníku (v kvintě) osmiletého gymnázia a v 1. ročníku čtyřletého gymnázia, a vytvořit ucelené podklady pro výuku biologie méně tradičními způsoby.
Autor Zuzana Kalová
Celkem: 9