Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "individualizace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "individualizace"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Hodnocení dětí v mateřské škole ve spolupráci s rodiči jako podpora individualizace a společného vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je rozdělen do dvou částí, které spolu souvisí a úzce na sebe navazují. První část je věnována individualizovanému vzdělávání, problematice pedagogické diagnostiky a hodnocení dětí v předškolním vzdělávání. Dále se zmiňuje o funkcích portfolia dítěte a o tom, jak pomáhá budovat pozitivní sebehodnocení. Autorka v článku popisuje svou dosavadní praxi učitelky a ředitelky mateřské školy a na konkrétních příkladech prezentuje svoje dlouhodobé zkušenosti v předškolním vzdělávání.
Autor Mgr. Alena Jabůrková

Rozvoj inkluzivního vzdělávání v MŠ

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Cílem projektu Komplexní program rozvoje inkluzivního vzdělávání v MŠ byl rozvoj inkluzivního a individualizovaného vzdělávání dětí předškolního věku a řešení problematiky sociálního začleňování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí s odlišného sociokulturního prostředí do mateřských škol, a to formou podpory vzájemného sdílení znalostí a zkušeností mateřských škol a vytvořením metodiky. Za klíčovou hodnotou projektu byla považována individualizace.
Autor Julie Mertlíková

Absolventské práce žáků 9. ročníku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek přibližuje význam a podobu absolventských prací v ZŠ Plaňany v posledních třech letech. Jedná se o podrobný popis aktivity žáků 8. a 9. ročníku. Jsou zde uvedena také konkrétní pravidla, kterými se žáci řídí při tvorbě a několik námětů, jak s absolventskými pracemi nakládat dále. Jde o konkrétní návod, ale i nápady, myšlenky či náměty, které mohou mít v praxi různých škol jiné podoby. Červnové obhajoby absolventských prací proběhly úspěšně a neobjevily se žádné problémy, které by vyžadovaly nějaké zásadní změny v pojetí a pravidlech. Jedná se tedy o popis efektivní a prověřené aktivity, která se stala součástí školního vzdělávacího programu.
Autor Lukáš Istenčin

Technologiemi posílená individualizace výuky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisující, jak technologie pomáhají individualizovat výuku v jedné mimořádně úspěšné státní základní škole pracující ve znevýhodněném prostředí v Jižní Karolíně.
Autor Bořivoj Brdička

Plošné testování trochu jinak

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informativní článek popisující v souvislosti se zaváděním plošného testování u nás aktuální stav této problematiky ve Spojených státech.
Autor Bořivoj Brdička

Co nám říká minulost (2. část – Realizace)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Čtenářská, matematická i digitální gramotnost se netýkají jen českého jazyka, matematiky a ICT, ale mohou (a měly by) prostupovat všemi oblastmi vzdělávání. Nechte se inspirovat námětem na rozvoj všech tří gramotností současně, přečtěte si, jak se s tématem „poprala“ vaše kolegyně z malotřídní školy v neobvyklé situaci, a odvažte se vyzkoušet si ho na vlastní kůži třeba ve vzdělávacím oboru Člověk a jeho svět. Náměty pro výuku v různých vyučovacích předmětech byly vytvořeny v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ), jehož realizátorem je Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Simona Šedá

Výchova a vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem (AS)

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Učitelé se mohou ve své praxi stále častěji setkávat se žáky s Aspergerovým syndromem. Příspěvek přináší konkrétní informace, které jsou vodítkem a pomocníkem při školní práci s těmito žáky. V přílohách autorka popisuje vlastní zkušenosti s prácí se žákem s AS a předkládá ukázku žákovské práce, která pomůže čtenáři přiblížit prožívání žáků s AS.
Autor Eva Pospíšilová

Práce v centrech aktivit

Jazykové vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek informuje o využití center aktivit v hodinách anglického jazyka. Vychází z pedagogických zkušeností ve školách různých typů v ČR i v zahraničí. Snaží se kategorizovat jednotlivá centra a ukázat, jak mohou být využita v hodinách anglického jazyka. V příspěvku je zdůrazněn přínos výuky v centrech aktivit k rozvoji autonomního učení žáků. Centra také umožňují diferenciaci a individualizaci výuky ve větších skupinách žáků.
Autor Naděžda Vojtková

Spolupráce s rodinou s cílem společně podporovat kvalitu učení dětí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je rozdělen do dvou částí, které spolu souvisí a úzce na sebe navazují. První část je věnována individualizovanému vzdělávání, problematice pedagogické diagnostiky a hodnocení dětí v předškolním vzdělávání. Dále se zmiňuje o funkcích portfolia dítěte a o tom, jak pomáhá budovat pozitivní sebehodnocení. Autorka v článku popisuje svou dosavadní praxi učitelky a ředitelky mateřské školy a na konkrétních příkladech prezentuje svoje dlouhodobé zkušenosti v předškolním vzdělávání.
Autor Mgr. Alena Jabůrková

Stop průměrnosti

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Přehled výsledků práce profesora kognitivní pedagogiky na Harvardu Todda Rose, z nichž vyplývá, že je chybou orientovat se při výuce na průměrného žáka, protože ten neexistuje.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 33