Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dramatická výchova na základní škole praktické
| Dramatická výchova je využívána na základní škole praktické ve čtení, v řečové výchově zároveň prolíná i ostatními předměty. Další možností jejího uplatnění je dramatický kroužek. Dramatická výchova slouží k aktivním projevům žáků. Na základní škole praktické umožňuje překonat únavu, přispívá k oživení sil. Patří mezi motivační prostředky. Vychází z přirozenosti žáků, kteří se okamžitě dokážou pro tento druh činnosti nadchnout. Dramatická výchova využívá hry jako jednoho z možných principů tvorby. Umožňuje žákům zažít situace z běžného života.  | Věra Holotová |
|
|
| |
1 komentář |
15. 03. 2012 |
17294 |
Dramatická výchova v MŠ – II. část
| Dramatická výchova v MŠ je jedním z prostředků, který napomáhá uplatňovat základní požadavky edukačního prostředí mateřské školy, a to vzhledem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Děti předškolního věku se učí především na základě interakce se skupinou a vlastních prožitých zkušeností. Příspěvek je rozdělen na dvě části. I. část je teoretická a předkládá cíle Dramatické výchovy, její klíčové oblasti i postavení Dramatické výchovy v mateřské škole vzhledem k RVP PV. II. část je praktická (edukační), je rozdělena do bloku A) a B). Blok A) nabízí příklady námětů, jež jsou zacílené na pedagogický záměr. Blok B) nabízí příklady tvořivé dramatiky na dané téma.  | Radmila Michlíčková |
|
 |
| |
1 komentář |
09. 08. 2010 |
22912 |
Měsíc hudebně tvořivých experimentů
| Příspěvek nabízí několik tematicky laděných kreativních aktivit, které mohou rozsahem zahrnout měsíc vyučovací náplně hudební výchovy v jedné třídě.  | Petr Drkula |
|
|
| |
|
05. 01. 2010 |
9115 |
V začarovaném lese
| Hudební předloha pro tvůrčí pohybovou kompozici s prvky volného tanečního vyjádření, inspirovaná pohádkovým tématem.  | Petr Drkula |
|
|
| |
1 komentář |
15. 04. 2010 |
10883 |
Krajina jako inspirace zvukových experimentů
| Příspěvek přibližuje několik možných forem hudebně tvořivé činnosti v rámci hudební výchovy, jejichž společným jmenovatelem je krajina a její geografické poznávání.  | Petr Drkula |
|
|
| |
|
05. 03. 2010 |
10641 |
Císařův slavík
| Rozvoj improvizovaného jednání dětí předškolního věku.  | Anita Šťastná |
|
|
| |
|
19. 06. 2014 |
8402 |
Projekt ČAS
| Projekt nejen pro hodiny dramatické výchovy inspirovaný literárním dílem od Martiny Braunové Ztraceni v čase, který je dělen na jednotlivé vyučovací úseky pod názvy – čas, hodiny, pět minut po dvanácté.  | Adéla Ulrichová |
|
 |
| |
|
21. 05. 2010 |
13903 |
Pracovní listy ve výuce - téma Mozart
| Žáci pomocí pracovních listů procvičují některá témata jak z hudební výchovy, tak z českého jazyka a zároveň se seznamují s životem a dílem W. A Mozarta.  | Veronika Čížkovská |
|
|
| |
|
28. 12. 2006 |
24483 |
Výběr povolání
| Realizace tématu povolání ve vyučovacím předmětu Dramatická výchova.  | Pavlína Drtilová |
|
|
| |
|
27. 04. 2007 |
11093 |
Justýna a upíři – cesta k inscenaci s dětským souborem
| Záznam celoročního autorského divadelního projektu, který přibližuje práci konkrétního dětského souboru (třídy) od výběru látky přes prozkoumávání témat, dramatizaci, na níž se podílí celá skupina, hledání divadelních prostředků až po fixaci inscenace a její veřejné předvedení.  | Ivana Sobková |
|
|
| |
|
02. 03. 2009 |
10858 |