Příspěvek reflektuje klíčová východiska hudebně pedagogické práce George Selfa nazvané New Sound in Class, jejímž těžištěm je kreativní práce se zvukem a hudební experiment v duchu soudobé hudební tvorby.
Příspěvek předkládá a glosuje základní aspekty projektového způsobu podněcování kreativity v rámci školní hudební výchovy, jaký navrhuje Brian Dennis ve své metodické koncepci Projects in Sound.
Příspěvek shrnuje a komentuje náplň pedagogické práce When Words Sing, jejímž autorem je R. Murray Schafer. Ta je zaměřena na kreativní experiment se slovy, jejich znějící základ a možnosti jejich zvukového uplatnění v rámci vlastní hudebně tvůrčí činnosti ve škole.
Příspěvek se zabývá možnostmi uplatnění soudobých kreativních prvků, tvořivé interpretace a kompozice v hudební výchově, které jsou formulovány v textech Hear and Now či Sound & Structure skladatele a pedagoga Johna Payntera.
Příspěvek ilustruje inspirativní pojetí hudebně tvůrčí práce a experimentu se zvukem, které zastává G. Meyer-Denkmannová ve své metodice Experiments in Sound.
Příspěvek přibližuje didaktické přístupy George Selfa, které zastává ve svém textu Make a New Sound. Ten je zaměřen na uplatnění elementárních forem experimentální produkce a improvizace v hudební výchově.
Příspěvek objasňuje některé dostupné techniky tvůrčí interpretace a soudobé hudební kompozice v hodinách hudební výchovy, jak je navrhuje a podává George Self ve své metodické práci Make a New Sound.
Příspěvek se zaměřuje na koncepci projektově orientované výuky uplatňované ve školní hudební výchově tak, jak ji podává skladatel a pedagog Brian Dennis ve své vlivné metodické práci Projects in Sound.
Příspěvek charakterizuje klíčové aspekty hudebněvýchovné práce Briana Dennise Experimental Music in Schools, jejíž těžiště spočívá v kompozičních a improvizačních experimentech se zvukem a volném hudebním projevu.
Příspěvek přibližuje přístupy Johna Payntera a Petera Astona v jejich hudebně výchovných metodách zaměřených na improvizaci a volnou zvukovou imaginaci.