Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Práce s myšlenkovou mapou
| Autorka v příspěvku čtenáře seznamuje s pojmem myšlenková mapa, a to v rovině teoretické. Rovněž se dozvídáme, jak s pojmy operovat v praxi. Brainstorming má dvě fáze. V první učitelka zaznamenává vše, co ji napadne k určitému tématu. Ve druhé fázi se nápady analyzují s cílem nalézt co nejlepší řešení.  | Martina Kupcová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
02. 03. 2005 |
32208 |
Od výkřiku k písničce
| Především pro učitelky mateřských škol je určena publikace nakladatelství Portál, s. r. o. autora Pavla Jurkoviče Od výkřiku k písničce. Kniha je plná námětů, rad a doporučení jak rozvíjet děti prostřednictvím hudby již od útlého dětského věku.  | Pavel Jurkovič |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
18. 06. 2012 |
7817 |
Pracovní listy ve výuce - téma Mozart
| Žáci pomocí pracovních listů procvičují některá témata jak z hudební výchovy, tak z českého jazyka a zároveň se seznamují s životem a dílem W. A Mozarta.  | Veronika Čížkovská |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
28. 12. 2006 |
26345 |
Hudba pro činely
| Text Sound and Silence J. Payntera a P. Astona rekapituluje možnosti kreativních hudebně výchovných iniciativ podnikaných s žáky a studenty všech věkových kategorií. Zde zahrnutá Hudba pro činely je pak jednou z mnoha eventualit tohoto způsobu práce, kterou lze chápat jako příležitost k tvůrčí interpretaci či jako inspiraci pro vlastní produktivní snahy. Samotná skladba, která je rovněž společným autorským dílem školního kolektivu, může i ve zdejším hudebně pedagogickém prostředí představovat přínosný impulz a cenné obohacení.  | Petr Drkula |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
19. 01. 2009 |
5467 |
Pronikavost umělecké tvorby jako základní orientace hudební výchovy
| Tvořivost by měla představovat jeden z pilířů hudební výchovy, která je podle B. Reimera ve svém jádru také zvláštní formou společenského projevu a komunikace. O tom vypovídají také tvrzení R. M. Schafer a I. Lawrence, která nás i ve shodě s Reimerem ujišťují o tom, že její rovnocenné postavení v mezích hudební pedagogiky není dosud zcela nepochybné.  | Petr Drkula |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
16. 01. 2009 |
6007 |
Hry s látkou
| Pomocí kusů látek objevujeme barvy a rozvíjíme fantazii od jednoduché improvizace ke společné hře v roli.  | Ivana Honsnejmanová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
05. 10. 2007 |
10373 |
Výběr povolání
| Realizace tématu povolání ve vyučovacím předmětu Dramatická výchova.  | Pavlína Drtilová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
27. 04. 2007 |
12103 |
Justýna a upíři – cesta k inscenaci s dětským souborem
| Záznam celoročního autorského divadelního projektu, který přibližuje práci konkrétního dětského souboru (třídy) od výběru látky přes prozkoumávání témat, dramatizaci, na níž se podílí celá skupina, hledání divadelních prostředků až po fixaci inscenace a její veřejné předvedení.  | Ivana Sobková |
Praktický příspěvek inspirace projekt
|
|
|
|
|
02. 03. 2009 |
11917 |
Zvuková cvičení
| Příspěvek se snaží přiblížit „zvuková cvičení“ George Selfa zahrnutá v jeho metodice Make a New Sound, která mají iniciovat hudební imaginaci a vymezit tvůrčí rámec řízené improvizace v hudební výchově.  | Petr Drkula |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
26. 11. 2009 |
7828 |
Jak zní Pascalův trojúhelník
| Příspěvek popisuje možnosti uplatnění matematického pravidla (Pascalova trojúhelníku) jako východiska pro kreativní činnost v hudební výchově.  | Petr Drkula |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
24. 11. 2009 |
7588 |