Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "improvizace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "improvizace"


Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Zvukové projekty

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek předkládá a glosuje základní aspekty projektového způsobu podněcování kreativity v rámci školní hudební výchovy, jaký navrhuje Brian Dennis ve své metodické koncepci Projects in Sound.
Autor Petr Drkula

Zvuková cvičení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se snaží přiblížit „zvuková cvičení“ George Selfa zahrnutá v jeho metodice Make a New Sound, která mají iniciovat hudební imaginaci a vymezit tvůrčí rámec řízené improvizace v hudební výchově.
Autor Petr Drkula

When Words Sing – zvuková magie slov

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek shrnuje a komentuje náplň pedagogické práce When Words Sing, jejímž autorem je R. Murray Schafer. Ta je zaměřena na kreativní experiment se slovy, jejich znějící základ a možnosti jejich zvukového uplatnění v rámci vlastní hudebně tvůrčí činnosti ve škole.
Autor Petr Drkula

Výběr povolání

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Realizace tématu povolání ve vyučovacím předmětu Dramatická výchova.
Autor Pavlína Drtilová

V začarovaném lese

Základní umělecké vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Hudební předloha pro tvůrčí pohybovou kompozici s prvky volného tanečního vyjádření, inspirovaná pohádkovým tématem.
Autor Petr Drkula

The Composer in the Classroom – školní hudebně estetické rozpravy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek rozebírá soubor diskuzí, které absolvoval skladatel a pedagog R. Murray Schafer se školní mládeží. Jejich souborné uveřejnění nazvané The Composer in the Classroom vystihuje jejich hlavní poslání podnítit hudební tvořivost a snahu o osobité vyjádření prostřednictvím zvuku.
Autor Petr Drkula

Sound and Silence – improvizace a hudební experiment ve vyučování

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek přibližuje přístupy Johna Payntera a Petera Astona v jejich hudebně výchovných metodách zaměřených na improvizaci a volnou zvukovou imaginaci.
Autor Petr Drkula

Pronikavost umělecké tvorby jako základní orientace hudební výchovy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tvořivost by měla představovat jeden z pilířů hudební výchovy, která je podle B. Reimera ve svém jádru také zvláštní formou společenského projevu a komunikace. O tom vypovídají také tvrzení R. M. Schafer a I. Lawrence, která nás i ve shodě s Reimerem ujišťují o tom, že její rovnocenné postavení v mezích hudební pedagogiky není dosud zcela nepochybné.
Autor Petr Drkula

Projekt ČAS

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Projekt nejen pro hodiny dramatické výchovy inspirovaný literárním dílem od Martiny Braunové Ztraceni v čase, který je dělen na jednotlivé vyučovací úseky pod názvy – čas, hodiny, pět minut po dvanácté.
Autor Adéla Ulrichová

Projects in Sound – zvuky okolo nás, ve třídě i mimo ni

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zaměřuje na koncepci projektově orientované výuky uplatňované ve školní hudební výchově tak, jak ji podává skladatel a pedagog Brian Dennis ve své vlivné metodické práci Projects in Sound.
Autor Petr Drkula
Celkem: 34