Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Císařův slavík
| Rozvoj improvizovaného jednání dětí předškolního věku.  | Anita Šťastná |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
|
|
|
|
19. 06. 2014 |
10112 |
Co je dramatická výchova
| Tento článek slouží jako stručné představení dramatické výchovy a zároveň slouží jako úvod pro zveřejněné přípravy lekcí tohoto předmětu vyučovaných na 1. i 2. stupni ZŠ.  | Mgr. Petra Kratinová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
04. 10. 2011 |
11510 |
Dramatická výchova na základní škole praktické
| Dramatická výchova je využívána na základní škole praktické ve čtení, v řečové výchově zároveň prolíná i ostatními předměty. Další možností jejího uplatnění je dramatický kroužek. Dramatická výchova slouží k aktivním projevům žáků. Na základní škole praktické umožňuje překonat únavu, přispívá k oživení sil. Patří mezi motivační prostředky. Vychází z přirozenosti žáků, kteří se okamžitě dokážou pro tento druh činnosti nadchnout. Dramatická výchova využívá hry jako jednoho z možných principů tvorby. Umožňuje žákům zažít situace z běžného života.  | Věra Holotová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
15. 03. 2012 |
19974 |
Dramatická výchova v MŠ – II. část
| Dramatická výchova v MŠ je jedním z prostředků, který napomáhá uplatňovat základní požadavky edukačního prostředí mateřské školy, a to vzhledem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Děti předškolního věku se učí především na základě interakce se skupinou a vlastních prožitých zkušeností. Příspěvek je rozdělen na dvě části. I. část je teoretická a předkládá cíle Dramatické výchovy, její klíčové oblasti i postavení Dramatické výchovy v mateřské škole vzhledem k RVP PV. II. část je praktická (edukační), je rozdělena do bloku A) a B). Blok A) nabízí příklady námětů, jež jsou zacílené na pedagogický záměr. Blok B) nabízí příklady tvořivé dramatiky na dané téma.  | Radmila Michlíčková |
Praktický příspěvek příklad krátkodobý
|
 |
|
|
1 komentář |
09. 08. 2010 |
26217 |
Ear Cleaning – objevování zvukového univerza v kolektivu třídy
| Příspěvek rozebírá charakter a zaměření hudebně tvůrčí práce ve výuce, jak ji koncipuje R. Murray Schafer ve svém podnětném textu Ear Cleaning.  | Petr Drkula |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
26. 07. 2010 |
6901 |
Experimental Music in Schools – sluch, barva a struktura ve školních zvukových experimentech
| Příspěvek charakterizuje klíčové aspekty hudebněvýchovné práce Briana Dennise Experimental Music in Schools, jejíž těžiště spočívá v kompozičních a improvizačních experimentech se zvukem a volném hudebním projevu.  | Petr Drkula |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
15. 03. 2011 |
6815 |
Experimentální hudební materiál
| Příspěvek přibližuje jeden z možných přístupů v kreativní hudebně výchovné činnosti, jaký zastává Brian Dennis ve své práci Experimental Music in Schools.  | Petr Drkula |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
11. 01. 2010 |
6061 |
Experiments in Sound – dětská činorodost na poli soudobé hudební tvorby
| Příspěvek ilustruje inspirativní pojetí hudebně tvůrčí práce a experimentu se zvukem, které zastává G. Meyer-Denkmannová ve své metodice Experiments in Sound.  | Petr Drkula |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
15. 06. 2010 |
6217 |
Hry s látkou
| Pomocí kusů látek objevujeme barvy a rozvíjíme fantazii od jednoduché improvizace ke společné hře v roli.  | Ivana Honsnejmanová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
05. 10. 2007 |
10780 |
Hudba dirigentských gest a Morseovy abecedy
| Příspěvek objasňuje některé dostupné techniky tvůrčí interpretace a soudobé hudební kompozice v hodinách hudební výchovy, jak je navrhuje a podává George Self ve své metodické práci Make a New Sound.  | Petr Drkula |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
24. 11. 2009 |
8825 |