Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Dramatická výchova v MŠ – II. část
| Dramatická výchova v MŠ je jedním z prostředků, který napomáhá uplatňovat základní požadavky edukačního prostředí mateřské školy, a to vzhledem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Děti předškolního věku se učí především na základě interakce se skupinou a vlastních prožitých zkušeností. Příspěvek je rozdělen na dvě části. I. část je teoretická a předkládá cíle Dramatické výchovy, její klíčové oblasti i postavení Dramatické výchovy v mateřské škole vzhledem k RVP PV. II. část je praktická (edukační), je rozdělena do bloku A) a B). Blok A) nabízí příklady námětů, jež jsou zacílené na pedagogický záměr. Blok B) nabízí příklady tvořivé dramatiky na dané téma.  | Radmila Michlíčková |
Praktický příspěvek příklad krátkodobý
|
 |
|
|
1 komentář |
09. 08. 2010 |
25541 |
V začarovaném lese
| Hudební předloha pro tvůrčí pohybovou kompozici s prvky volného tanečního vyjádření, inspirovaná pohádkovým tématem.  | Petr Drkula |
Praktický příspěvek inspirace projekt
|
|
|
|
1 komentář |
15. 04. 2010 |
12041 |
Dramatická výchova na základní škole praktické
| Dramatická výchova je využívána na základní škole praktické ve čtení, v řečové výchově zároveň prolíná i ostatními předměty. Další možností jejího uplatnění je dramatický kroužek. Dramatická výchova slouží k aktivním projevům žáků. Na základní škole praktické umožňuje překonat únavu, přispívá k oživení sil. Patří mezi motivační prostředky. Vychází z přirozenosti žáků, kteří se okamžitě dokážou pro tento druh činnosti nadchnout. Dramatická výchova využívá hry jako jednoho z možných principů tvorby. Umožňuje žákům zažít situace z běžného života.  | Věra Holotová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
15. 03. 2012 |
19439 |
Práce s myšlenkovou mapou
| Autorka v příspěvku čtenáře seznamuje s pojmem myšlenková mapa, a to v rovině teoretické. Rovněž se dozvídáme, jak s pojmy operovat v praxi. Brainstorming má dvě fáze. V první učitelka zaznamenává vše, co ji napadne k určitému tématu. Ve druhé fázi se nápady analyzují s cílem nalézt co nejlepší řešení.  | Martina Kupcová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
02. 03. 2005 |
32483 |
Od výkřiku k písničce
| Především pro učitelky mateřských škol je určena publikace nakladatelství Portál, s. r. o. autora Pavla Jurkoviče Od výkřiku k písničce. Kniha je plná námětů, rad a doporučení jak rozvíjet děti prostřednictvím hudby již od útlého dětského věku.  | Pavel Jurkovič |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
18. 06. 2012 |
8000 |
Císařův slavík
| Rozvoj improvizovaného jednání dětí předškolního věku.  | Anita Šťastná |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
|
|
|
|
19. 06. 2014 |
9667 |
Hudba dirigentských gest a Morseovy abecedy
| Příspěvek objasňuje některé dostupné techniky tvůrčí interpretace a soudobé hudební kompozice v hodinách hudební výchovy, jak je navrhuje a podává George Self ve své metodické práci Make a New Sound.  | Petr Drkula |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
24. 11. 2009 |
8490 |
Zvuková cvičení
| Příspěvek se snaží přiblížit „zvuková cvičení“ George Selfa zahrnutá v jeho metodice Make a New Sound, která mají iniciovat hudební imaginaci a vymezit tvůrčí rámec řízené improvizace v hudební výchově.  | Petr Drkula |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
26. 11. 2009 |
8038 |
New Sound in Class – nonkomerciální hudba současnosti ve školním prostředí
| Příspěvek reflektuje klíčová východiska hudebně pedagogické práce George Selfa nazvané New Sound in Class, jejímž těžištěm je kreativní práce se zvukem a hudební experiment v duchu soudobé hudební tvorby.  | Petr Drkula |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
27. 09. 2010 |
7867 |
Pracovní listy ve výuce - téma Mozart
| Žáci pomocí pracovních listů procvičují některá témata jak z hudební výchovy, tak z českého jazyka a zároveň se seznamují s životem a dílem W. A Mozarta.  | Veronika Čížkovská |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
28. 12. 2006 |
26855 |