Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "improvizace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "improvizace"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Dramatická výchova v MŠ – II. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Dramatická výchova v MŠ je jedním z prostředků, který napomáhá uplatňovat základní požadavky edukačního prostředí mateřské školy, a to vzhledem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Děti předškolního věku se učí především na základě interakce se skupinou a vlastních prožitých zkušeností. Příspěvek je rozdělen na dvě části. I. část je teoretická a předkládá cíle Dramatické výchovy, její klíčové oblasti i postavení Dramatické výchovy v mateřské škole vzhledem k RVP PV. II. část je praktická (edukační), je rozdělena do bloku A) a B). Blok A) nabízí příklady námětů, jež jsou zacílené na pedagogický záměr. Blok B) nabízí příklady tvořivé dramatiky na dané téma.
Autor Radmila Michlíčková

V začarovaném lese

Základní umělecké vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Hudební předloha pro tvůrčí pohybovou kompozici s prvky volného tanečního vyjádření, inspirovaná pohádkovým tématem.
Autor Petr Drkula

Dramatická výchova na základní škole praktické

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Dramatická výchova je využívána na základní škole praktické ve čtení, v řečové výchově zároveň prolíná i ostatními předměty. Další možností jejího uplatnění je dramatický kroužek. Dramatická výchova slouží k aktivním projevům žáků. Na základní škole praktické umožňuje překonat únavu, přispívá k oživení sil. Patří mezi motivační prostředky. Vychází z přirozenosti žáků, kteří se okamžitě dokážou pro tento druh činnosti nadchnout. Dramatická výchova využívá hry jako jednoho z možných principů tvorby. Umožňuje žákům zažít situace z běžného života.
Autor Věra Holotová

Práce s myšlenkovou mapou

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka v příspěvku čtenáře seznamuje s pojmem myšlenková mapa, a to v rovině teoretické. Rovněž se dozvídáme, jak s pojmy operovat v praxi. Brainstorming má dvě fáze. V první učitelka zaznamenává vše, co ji napadne k určitému tématu. Ve druhé fázi se nápady analyzují s cílem nalézt co nejlepší řešení.
Autor Martina Kupcová

Od výkřiku k písničce

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Především pro učitelky mateřských škol je určena publikace nakladatelství Portál, s. r. o. autora Pavla Jurkoviče Od výkřiku k písničce. Kniha je plná námětů, rad a doporučení jak rozvíjet děti prostřednictvím hudby již od útlého dětského věku.
Autor Pavel Jurkovič

Císařův slavík

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Rozvoj improvizovaného jednání dětí předškolního věku.
Autor Anita Šťastná

Hudba dirigentských gest a Morseovy abecedy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek objasňuje některé dostupné techniky tvůrčí interpretace a soudobé hudební kompozice v hodinách hudební výchovy, jak je navrhuje a podává George Self ve své metodické práci Make a New Sound.
Autor Petr Drkula

Zvuková cvičení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se snaží přiblížit „zvuková cvičení“ George Selfa zahrnutá v jeho metodice Make a New Sound, která mají iniciovat hudební imaginaci a vymezit tvůrčí rámec řízené improvizace v hudební výchově.
Autor Petr Drkula

New Sound in Class – nonkomerciální hudba současnosti ve školním prostředí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek reflektuje klíčová východiska hudebně pedagogické práce George Selfa nazvané New Sound in Class, jejímž těžištěm je kreativní práce se zvukem a hudební experiment v duchu soudobé hudební tvorby.
Autor Petr Drkula

Pracovní listy ve výuce - téma Mozart

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci pomocí pracovních listů procvičují některá témata jak z hudební výchovy, tak z českého jazyka a zároveň se seznamují s životem a dílem W. A Mozarta.
Autor Veronika Čížkovská
Celkem: 34