Pozor! Jste na staveništi. Vice informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "identifikace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "identifikace"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Oběti svých nálepek - etiketizační teorie v kontextu inkluzivního vzdělávání

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá procesy identifikace rozdílů u studentů v prostředí inkluzivních škol. Je zde nastolena otázka, nakolik skutečně označujeme faktické rozdíly a kolik z nich si spíše jen částečně domýšlíme na základě svých zkušeností (a následně podle nich přizpůsobujeme svůj postoj ke studentovi). Na tuto problematiku inkluzivního vzdělávání je zde nahlíženo optikou sociálního konstruktivismu (konkrétně etiketizačními teoriemi).
Autor Lucie Hrdličková

Interaktivní hry – identifikace a vcítění

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje mnoho zajímavých námětů na různé herní aktivity, zaměřené na schopnost identifikace s druhými a vcítění se.
Autor Aisis o.s.

Mimořádně nadané děti s handicapem

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka ve svém příspěvku uvádí charakteristiky mimořádně nadaných dětí s postižením. Věnuje se přístupu pedagogů k těmto žákům. Uvádí, že identifikace dvakrát výjimečných je velmi obtížná, pedagogové nejsou dostatečně vybaveni pro práci s těmito dětmi. Autorka charakterizuje odlišnosti dětí, které se ve třídě nudí a dětí s poruchami pozornosti.
Autor Lucie Novotná

Klíčové teorie nadání a jejich aplikace v práci s mimořádně nadanými žáky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V úvodu příspěvku se autorka věnuje definici nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu). Dále se zabývá přístupem pedagogů k těmto žákům, jakým způsobem je možné obohatit výuku, podporovat kreativitu, propojit teorii s praxí. Autorka se též věnuje dlouhodobé tradici českého vzdělávacího systému, co se týče péče o dětské talenty v mimoškolních činnostech.
Autor Jitka Sejvalová

Kdo jsou mimořádně nadaní?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka se ve svém příspěvku zabývá problematikou nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu).
Autor Lucie Novotná

Definice a projevy nadaných žáků

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka se ve svém příspěvku zabývá problematikou nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu).
Autor Jitka Sejvalová
Celkem: 6