Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oběti svých nálepek - etiketizační teorie v kontextu inkluzivního vzdělávání
| Článek se zabývá procesy identifikace rozdílů u studentů v prostředí inkluzivních škol. Je zde nastolena otázka, nakolik skutečně označujeme faktické rozdíly a kolik z nich si spíše jen částečně domýšlíme na základě svých zkušeností (a následně podle nich přizpůsobujeme svůj postoj ke studentovi). Na tuto problematiku inkluzivního vzdělávání je zde nahlíženo optikou sociálního konstruktivismu (konkrétně etiketizačními teoriemi).  | Lucie Hrdličková |
|
|
| |
|
06. 11. 2013 |
5977 |
Interaktivní hry – identifikace a vcítění
| Příspěvek obsahuje mnoho zajímavých námětů na různé herní aktivity, zaměřené na schopnost identifikace s druhými a vcítění se.  | Aisis o.s. |
|
|
| |
|
16. 07. 2008 |
16104 |
Definice a projevy nadaných žáků
| Autorka se ve svém příspěvku zabývá problematikou nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu).  | Jitka Sejvalová |
|
|
| |
|
30. 06. 2004 |
16567 |
Kdo jsou mimořádně nadaní?
| Autorka se ve svém příspěvku zabývá problematikou nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu).  | Lucie Novotná |
|
|
| |
|
30. 06. 2004 |
11204 |
Klíčové teorie nadání a jejich aplikace v práci s mimořádně nadanými žáky
| V úvodu příspěvku se autorka věnuje definici nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu). Dále se zabývá přístupem pedagogů k těmto žákům, jakým způsobem je možné obohatit výuku, podporovat kreativitu, propojit teorii s praxí. Autorka se též věnuje dlouhodobé tradici českého vzdělávacího systému, co se týče péče o dětské talenty v mimoškolních činnostech.  | Jitka Sejvalová |
|
|
| |
|
30. 06. 2004 |
24237 |
Mimořádně nadané děti s handicapem
| Autorka ve svém příspěvku uvádí charakteristiky mimořádně nadaných dětí s postižením. Věnuje se přístupu pedagogů k těmto žákům. Uvádí, že identifikace dvakrát výjimečných je velmi obtížná, pedagogové nejsou dostatečně vybaveni pro práci s těmito dětmi. Autorka charakterizuje odlišnosti dětí, které se ve třídě nudí a dětí s poruchami pozornosti.  | Lucie Novotná |
|
|
| |
|
30. 06. 2004 |
15270 |