Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "hudba"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "hudba"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak (ne)používat technologie – díl 8.: soustředění

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Seriál Jak (ne)používat technologie je o tom, jak technologie nepoužívat, a přitom je používat. Přesněji, jak je používat efektivně. Autor v něm nechává čtenáře nahlédnout do svého světa učitele (ne)používajícího technologie a ukazuje, jak tyto své zkušenosti přenáší na své žáky. Osmý díl je věnován soustředění.
Autor Jaroslav Mašek

Rozvoj gramotností v uměleckých oborech v bodech

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text uvádí za každý umělecký obor (hudební, výtvarnou, dramatickou, filmovou/audiovizuální, taneční a pohybovou výchovu) v několika bodech základní teze, kterými mohou tyto obory přispívat k rozvíjení gramotností. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor PaedDr. Markéta Pastorová

iPrázdniny s učiteli 5: Moje prázdninová hudba

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

V páté aktivitě prázdninové akce Virtuálního Digicentra s názvem iPrázdniny s učiteli budeme sdílet hudbu, kterou posloucháme o prázdninách.
Autor Jaroslav Mašek

Významná výročí v roce 2019 – hudební výchova: V hudbě život Čechů… (Bedřich Smetana a Litomyšl)

Základní umělecké vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text připomíná 195. výročí narození Bedřicha Smetany v souvislosti se dvěma festivaly s jeho jménem neodmyslitelně spojenými – Pražské jaro a Smetanova Litomyšl. Rodiště Bedřicha Smetany je spojeno nejen s hudbou, ale i se světovým kulturním a přírodním dědictvím UNESCO a významnými architektonickými počiny Josefa Pleskota.
Autor Alexandros Charalambidis

Zábava při vyučování fyziky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek v první části rozpracovává téma možností a mezí zábavy ve vyučování. Vhodná zábava ve vyučování je zde interpretována jako jedna z možných cest k vnitřní motivaci žáků. V druhé části článku se autor zaměřuje na svoji koncepci zábavy ve fyzice prostřednictvím původních didaktických písní, poukazuje na jejich možnosti a meze při jejich praktickém využití ve vyučování a doplňuje text ukázkami.
Autor Zdeněk Hromádka

Zdravotní cvičení

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Tuto lekci jsem připravila na zdravotní cvičení. Vkládám zde dvě lekce soustředěné na záda – skoliózu páteře a zvětšenou hrudní kyfózu neboli kulatá záda. Lekce je přizpůsobená dětem staršího předškolního věku. Snažím se rozvíjet pohyblivost v oblasti hrudní páteře, protahovat prsní svaly a posílit mezilopatkové svaly a samozřejmě správné držení těla. Dále také cvičíme celkové zpevnění svalového korzetu trupu, protahujeme svalstvo a procvičujeme správné dýchání.
Autor Veronika Lorgerová

Muzikoterapie a specifické poruchy učení: Lateralita a spolupráce mozkových hemisfér

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Přemýšlíte, jak zvýšit školní úspěšnost žáků (nejen) s SPU? Hledáte konkrétní metodické postupy? Nebojíte se používat netradiční hudební nástroje? Pak je tato publikace určena právě vám. Kromě kapitol seznamujících čtenáře s teoretickými základy oboru muzikoterapie a SPU je především zásobníkem technik a relaxačních cvičení pro práci s žáky a zpěvník s instrumentálními doprovody.
Autor Marie Beníčková

Hudba a tradice v Evropě – Projekt Partnerství škol

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Projekt se realizoval v rámci programu Comenius – Partnerství škol ve spolupráci s portugalským partnerem na Madeiře. Byl zaměřen na mezikulturní dialog prostřednictvím poznávání hudebních a kulturních tradic partnerské země a jejího rodného jazyka. Hlavním úkolem žáků bylo vytvořit CD s lidovými či vánočními písněmi a doplnit dvojjazyčným zpěvníčkem (portugalským a českým). Během projektu se uskutečnily dva výměnné pobyty žáků. Před těmito výjezdy proběhla výuka portugalštiny a češtiny v rozsahu cca 20 hodin. Projekt byl oceněn jazykovou cenou Label 2008.
Autor Mgr. Radmila Janoušková

Hip-hopová kultura jako námět na vyučovací hodinu českého jazyka a literatury

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tématem článku je hip-hopová kultura a její odraz v hudebních textech.
Autor Lukáš Hejsek

Podpora hudební kreativity studentů za pomoci ICT

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Rozvoj kreativity u studentů je jedním z imperativů současného školství, stejně tak je charakteristické hledání spojení mezi jednotlivými předměty a implementace ICT do běžné výuky. V následujícím článku se pokusíme ukázat možnosti spojení hudební kreativity a ICT v rámci gymnaziální výuky.
Autor Michal Černý
Celkem: 21