Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "hrubá motorika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "hrubá motorika"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Základní hygienické návyky spojené se psaním na dotykových zařízeních

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek by měl objasnit, proč mají učitelé věnovat pozornost osvojování návyků spojených s psaním na dotykovém zařízení nebo na klávesnici a jaké jsou odlišnosti od běžného psaní. Obsahuje také různé tipy na aktivity vhodné k uvolňování jemné a hrubé motoriky. Čtenáři si mohou stáhnout autorkou vytvořené materiály vhodné k využití v MŠ a na začátku prvního ročníku v ZŠ.
Autor Martina Štikarovská

Hrátky s grafomotorikou: Praktické ukázky aktivit

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Článek přináší pohled na různé možnosti rozvoje grafomotorických dovedností u dětí v předškolním období. Velmi úzce navazuje na teoretický článek, ve kterém byly popsány obecně známé skutečnosti ovlivňující úroveň grafomotoriky a z nich vyplývající pravidla týkající se přístupu k dětem v tomto směru. Praktická část článku obsahuje cíle, záměry pedagoga a stručný popis aktivit s dokumentačními fotografiemi z dopoledních aktivit v MŠ a odkazy na videosekvence z aktivit uveřejněných prostřednictvím Dětské Mensy.
Autor Marie Čermáková

Hrátky s grafomotorikou: Teoretický úvod k problematice

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je úvodem k souhrnnému pohledu na různé možnosti rozvoje grafomotorických dovedností v MŠ. První, úvodní část, nabízí stručný přehled základních teoretických informací týkajících se problematiky. Jsou zde vytýčeny obecně známé skutečnosti a z nich vyplývající pravidla, která je nutné respektovat při posilování grafomotorických dovedností v předškolním období. Tento článek je podkladem pro navazující článek, ve kterém jsou podrobně popsány konkrétní aktivity s dětmi v MŠ a doplněny ilustračními fotografiemi či odkazy na videosekvence uveřejněné prostřednictvím internetových stránek Dětská Mensa.
Autor Marie Čermáková

Hrajeme si s říkadly

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí náměty na různorodé aktivity inspirované českými lidovými říkadly. Jedná se o jednoduché karty s obrázky a krátkou úvodní motivací, kdy předškolní děti a žáci mladšího školního věku mohou na říkadlech: Kde je babička?, Ryba a Vrána rozvíjet nejen schopnost rytmizace, ale i slovní zásobu a hrubou či jemnou motoriku.
Autor Mgr. Lucie Víchová

Držíme se určitých mezí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V naší společnosti je kladen důraz na kulturu a vzdělání dětí. Záleží na přístupu učitele a rodičů, jakým způsobem dítě povedou. Snažme se zaujmout dítě v předškolním období náměty vedoucí k rozvoji jemné motoriky a jednotlivých smyslových orgánů a připravit dítě na vstup do školy. Využijme jednoduchých dětských říkanek a písniček pro rozvoj rytmu a pohybu. Rozvíjejme sluchovou a zrakovou schopnost dětí.
Autor Hana Hrabalová

Ovoce a zelenina v přípravném období 1. třídy II

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Seriál nabízí ukázku rozvoje řeči, sluchového a zrakového vnímání, motoriky, orientace i předmatematických představ, vše na tématu „ovoce a zelenina“. Jedná se o jednoduchý návod doplněný o zobrazení doporučovaných aktivit. Materiál je vhodný zejména pro žáky v přípravném období 1. třídy ZŠ, pro žáky v přípravné třídě nebo v posledním ročníku mateřské školy.
Autor Petra Pšeničková

Ovoce a zelenina v přípravném období 1. třídy I

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Seriál nabízí ukázku rozvoje řeči, sluchového a zrakového vnímání, motoriky, orientace i předmatematických představ - vše na tématu „ovoce a zelenina“. Jedná se o jednoduchý návod k použití doplněný o zobrazení doporučovaných aktivit. Materiál je vhodný zejména pro žáky v přípravném období 1. třídy ZŠ, pro žáky v přípravné třídě nebo v posledním ročníku mateřské školy.
Autor Petra Pšeničková

Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte: Pohybové kompetence dítěte v předškolním věku

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tato ukázka nabízí, jak mohou učitelé mateřských škol uplatňovat pohybové činnosti v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání, jak zapracovat tělesnou výchovu do školního kurikula mateřské školy. Autorka popisuje jaké kompetence by děti měly v průběhu předškolní výchovy a vzdělávání získat. Publikace je určena učitelům mateřských škol a prvních ročníků základních a také studentům pedagogických fakult a středních a vyšších pedagogických škol.
Autor Hana Dvořáková

Jak rozvíjet motoriku v přípravné třídě? – 3. díl

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Motorika je jednou z oblastí, které dítě potřebuje dobře ovládat před nástupem do 1. třídy, aby se mohlo úspěšně naučit psát. V přípravné třídě se zaměřujeme především na rozvoj motoriky hrubé (celková pohyblivost, koordinace), motoriky jemné (pohyby prstů, sebeobslužné dovednosti) a grafomotoriky (motorika psaní a kreslení).
Autor Petra Pšeničková

Jak rozvíjet motoriku v přípravné třídě? – 2. díl

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Motorika je jednou z oblastí, které dítě potřebuje dobře ovládat před nástupem do 1. třídy, aby se mohlo úspěšně naučit psát. V přípravné třídě se zaměřujeme především na rozvoj motoriky hrubé (celková pohyblivost, koordinace), motoriky jemné (pohyby prstů, sebeobslužné dovednosti) a grafomotoriky (motorika psaní a kreslení).
Autor Petra Pšeničková
Celkem: 12