Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Ovoce a zelenina v přípravném období 1. třídy I
| Seriál nabízí ukázku rozvoje řeči, sluchového a zrakového vnímání, motoriky, orientace i předmatematických představ - vše na tématu „ovoce a zelenina“. Jedná se o jednoduchý návod k použití doplněný o zobrazení doporučovaných aktivit. Materiál je vhodný zejména pro žáky v přípravném období 1. třídy ZŠ, pro žáky v přípravné třídě nebo v posledním ročníku mateřské školy.  | Petra Pšeničková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
01. 10. 2013 |
25887 |
Jak rozvíjet motoriku v přípravné třídě? – 1. díl
| Motorika je jednou z oblastí, které dítě potřebuje dobře ovládat před nástupem do 1. třídy, aby se mohlo úspěšně naučit psát. V přípravné třídě se zaměřujeme především na rozvoj motoriky hrubé (celková pohyblivost, koordinace), motoriky jemné (pohyby prstů, sebeobslužné dovednosti) a grafomotoriky (motorika psaní a kreslení).  | Petra Pšeničková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
31. 07. 2012 |
25050 |
Hrátky s grafomotorikou: Praktické ukázky aktivit
| Článek přináší pohled na různé možnosti rozvoje grafomotorických dovedností u dětí v předškolním období. Velmi úzce navazuje na teoretický článek, ve kterém byly popsány obecně známé skutečnosti ovlivňující úroveň grafomotoriky a z nich vyplývající pravidla týkající se přístupu k dětem v tomto směru.
Praktická část článku obsahuje cíle, záměry pedagoga a stručný popis aktivit s dokumentačními fotografiemi z dopoledních aktivit v MŠ a odkazy na videosekvence z aktivit uveřejněných prostřednictvím Dětské Mensy.  | Marie Čermáková |
Praktický příspěvek inspirace dlouhodobý
|
|
|
|
|
01. 04. 2015 |
22165 |
Jak rozvíjet motoriku v přípravné třídě? – 3. díl
| Motorika je jednou z oblastí, které dítě potřebuje dobře ovládat před nástupem do 1. třídy, aby se mohlo úspěšně naučit psát. V přípravné třídě se zaměřujeme především na rozvoj motoriky hrubé (celková pohyblivost, koordinace), motoriky jemné (pohyby prstů, sebeobslužné dovednosti) a grafomotoriky (motorika psaní a kreslení).  | Petra Pšeničková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
2 komentáře |
15. 08. 2012 |
21691 |
Jak rozvíjet motoriku v přípravné třídě? – 2. díl
| Motorika je jednou z oblastí, které dítě potřebuje dobře ovládat před nástupem do 1. třídy, aby se mohlo úspěšně naučit psát. V přípravné třídě se zaměřujeme především na rozvoj motoriky hrubé (celková pohyblivost, koordinace), motoriky jemné (pohyby prstů, sebeobslužné dovednosti) a grafomotoriky (motorika psaní a kreslení).  | Petra Pšeničková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
03. 08. 2012 |
19962 |
Pedagogická intervence u žáka s kortikálním postižením zraku a mentálním postižením
| V tomto příspěvku je popsáno kortikální postižení zraku v kombinaci s mentálním postižením. Naleznete zde praktické pomůcky, které používáme při výuce žáků s takovýmto postižením.  | Lenka Džambiková |
Praktický příspěvek inspirace modul
|
|
|
|
1 komentář |
26. 01. 2011 |
15794 |
Hrajeme si s říkadly
| Článek nabízí náměty na různorodé aktivity inspirované českými lidovými říkadly. Jedná se o jednoduché karty s obrázky a krátkou úvodní motivací, kdy předškolní děti a žáci mladšího školního věku mohou na říkadlech: Kde je babička?, Ryba a Vrána rozvíjet nejen schopnost rytmizace, ale i slovní zásobu a hrubou či jemnou motoriku.  | Mgr. Lucie Víchová |
Praktický příspěvek inspirace střednědobý
|
|
|
|
|
18. 12. 2013 |
14228 |
Ovoce a zelenina v přípravném období 1. třídy II
| Seriál nabízí ukázku rozvoje řeči, sluchového a zrakového vnímání, motoriky, orientace i předmatematických představ, vše na tématu „ovoce a zelenina“. Jedná se o jednoduchý návod doplněný o zobrazení doporučovaných aktivit. Materiál je vhodný zejména pro žáky v přípravném období 1. třídy ZŠ, pro žáky v přípravné třídě nebo v posledním ročníku mateřské školy.  | Petra Pšeničková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
08. 10. 2013 |
12094 |
Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte: Pohybové kompetence dítěte v předškolním věku
| Tato ukázka nabízí, jak mohou učitelé mateřských škol uplatňovat pohybové činnosti v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání, jak zapracovat tělesnou výchovu do školního kurikula mateřské školy. Autorka popisuje jaké kompetence by děti měly v průběhu předškolní výchovy a vzdělávání získat. Publikace je určena učitelům mateřských škol a prvních ročníků základních a také studentům pedagogických fakult a středních a vyšších pedagogických škol.  | Hana Dvořáková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
12. 02. 2013 |
11911 |
Držíme se určitých mezí
| V naší společnosti je kladen důraz na kulturu a vzdělání dětí. Záleží na přístupu učitele a rodičů, jakým způsobem dítě povedou. Snažme se zaujmout dítě v předškolním období náměty vedoucí k rozvoji jemné motoriky a jednotlivých smyslových orgánů a připravit dítě na vstup do školy. Využijme jednoduchých dětských říkanek a písniček pro rozvoj rytmu a pohybu. Rozvíjejme sluchovou a zrakovou schopnost dětí.  | Hana Hrabalová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
17. 12. 2013 |
8118 |