Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "hra"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "hra"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Sázecí pantomima

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výuková aktivita Sázecí pantomima je činnost, kterou lze aplikovat na jakékoli téma a učivo, stejně tak ji lze využít v rámci neformálních vzdělávacích aktivit. Z hlediska fáze výuky ji je možné zařadit kdykoli (evokace, uvědomění si významu, reflexe), záleží na cíli, který jejím zapojením učitel sleduje. V níže popsaném příkladu je Sázecí pantomima zapojena v rámci fáze uvědomění si významu, kdy dochází k upevnění poznatků a zároveň k jejich ztvárnění jiným způsobem – pantomimou. Obsahově je představené pojetí vázáno na vzdělávací obor Výchova k občanství a tematiku pravdivosti informací na internetu. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Vanda Vaníčková

Praktické ukázky pro výuku čtenářské gramotnosti – doslovného porozumění na pohádce „Zvířátka a Petrovští“ ve verzi podle Václava Říhy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Čtenářskou gramotnost se zaměřením na doslovné porozumění textu lze procvičovat formou hraní deskové hry, kdy žáci plní úkoly vycházející z uvedených informací. Nebo čtenářskou gramotnost mohou žáci procvičovat (tzv. po paměti) společným aranžováním scén dioramat představujících vybrané situace v příběhu. Praktické ukázky používají pohádku Zvířátka a Petrovští ve verzi od Václava Říhy 1.
Autor Radek Novotný

Superhrdinové ve vaší tělocvičně

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek představuje možnost, jak motivovat žáky k pohybové aktivitě. Popsané činnosti využívají jako motiv zájmy žáků, jako jsou například oblíbení filmoví hrdinové komiksového světa Avengers. Cílem článku je nejen na základě zkušeností tento typ motivace popsat, ale upozornit zejména na to, že díky takovémuto pojetí vnímají žáci více smyšlený příběh, než aby se soustředili na činnosti, které vnímají často negativně. Součástí článku je i poukázáno na možná propojení s rozvojem matematické a digitální gramotnosti žáků. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Adam Cvik

6 tipů na ledolamky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Krátké rozehřívací aktivity, které „lámou ledy“ při seznamování (nového) kolektivu.
Autor Pavlína Hublová

Kůň

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Jedná se o přípravu na hodinu pohybové činnosti. Materiál je určen učitelům v mateřských školách či vedoucím sportovních přípravek. Toto cvičení je vhodné pro děti předškolního věku (4–6 let).
Autor Kateřina Pokorná

Zdravotní cvičení

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Tuto lekci jsem připravila na zdravotní cvičení. Vkládám zde dvě lekce soustředěné na záda – skoliózu páteře a zvětšenou hrudní kyfózu neboli kulatá záda. Lekce je přizpůsobená dětem staršího předškolního věku. Snažím se rozvíjet pohyblivost v oblasti hrudní páteře, protahovat prsní svaly a posílit mezilopatkové svaly a samozřejmě správné držení těla. Dále také cvičíme celkové zpevnění svalového korzetu trupu, protahujeme svalstvo a procvičujeme správné dýchání.
Autor Veronika Lorgerová

Scratch jako nástroj pro začátky s programováním

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek o aplikaci, která umožňuje vytvářet programy manipulací s grafickými programovými elementy, a o využití programu ve výuce programování pro děti.
Autor Karel Vancl

Vaříme s pejskem a kočičkou

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Hlavním cílem tohoto výstupu je obohatit děti o nové informace zábavnou formou – při vaření.
Autor Veronika Lorgerová

Rekordyáda aneb Každý je v něčem nejlepší

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek zaznamenává realizaci komunitní akce pro žáky a rodiče na ZŠ Stráž. Při akci nazvané rekordyáda aneb Každý je v něčem nejlepší si účastníci zábavnou formou, prožitkem, spoluprací v týmech a hledáním vlastní jedinečnosti vyzkoušeli mnoho dovedností, zapojili, tělo, ruce i hlavu. V textu naleznete vše pro přípravu a realizaci takové či podobné akce. Překonáte naše rekordy?
Autor Jaroslava Pachlová

Simulace principů operačního systému – SimOS (hra)

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Didaktické hry patří k nejefektivnějším metodám výuky. Nabízíme k vyzkoušení arkádovou hru, která pokrývá téma Operační systémy z RVP G. Formou hry žáci danou látku pochopí i procvičí, hodnocení je automatické.
Autor Marek Reimer
Celkem: 51