Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "hra"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "hra"

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

MS Kodu ve výuce

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis dětského programovacího prostředí na tvorbu her od Microsoftu - Kodu. Jeho využití ve výuce, např. projekt Kodudes z Velké Británie. Soutěž o nejlepší naprogramovanou hru.
Autor Tereza Humpolcová

Když děti baví dril

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Zvládnutí plynulé konverzace v angličtině vyžaduje hodně praxe, nejlepší je začít s drilováním a opakováním základních frází, které se tak mechanicky zapíšou do paměti a automaticky by se potom měly vybavit v gramaticky správné formě. Většinou bývá dril považován za nudnou záležitost, děti pouze opakují, co slyší, přesto je nezbytnou součástí jazykového vyučování. Během své praxe jsem přišla na několik způsobů, při kterých je využíván mechanismus drilování frází, ale děti to baví, berou to jako hru, kterou chtějí hrát. Takové "drilovací hry" je nejlepší použít hned po vysvětlení nového učiva, ale dají se zařadit i na začátek hodiny jako aktivita na zahřátí, nebo naopak na konec hodiny, když zbude čas. Je to také skvělý prostředek na opakování a fixaci již probraného učiva, a když děti zvládnou mechanismus hry, můžou se této aktivitě věnovat samostatně a učitel může individuálně pracovat se slabšími, nebo naopak nadanějšími žáky.
Autor Tereza Létalová

Sázecí pantomima

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výuková aktivita Sázecí pantomima je činnost, kterou lze aplikovat na jakékoli téma a učivo, stejně tak ji lze využít v rámci neformálních vzdělávacích aktivit. Z hlediska fáze výuky ji je možné zařadit kdykoli (evokace, uvědomění si významu, reflexe), záleží na cíli, který jejím zapojením učitel sleduje. V níže popsaném příkladu je Sázecí pantomima zapojena v rámci fáze uvědomění si významu, kdy dochází k upevnění poznatků a zároveň k jejich ztvárnění jiným způsobem – pantomimou. Obsahově je představené pojetí vázáno na vzdělávací obor Výchova k občanství a tematiku pravdivosti informací na internetu. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Vanda Vaníčková

Vaříme s pejskem a kočičkou

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Hlavním cílem tohoto výstupu je obohatit děti o nové informace zábavnou formou – při vaření.
Autor Veronika Lorgerová

Zdravotní cvičení

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Tuto lekci jsem připravila na zdravotní cvičení. Vkládám zde dvě lekce soustředěné na záda – skoliózu páteře a zvětšenou hrudní kyfózu neboli kulatá záda. Lekce je přizpůsobená dětem staršího předškolního věku. Snažím se rozvíjet pohyblivost v oblasti hrudní páteře, protahovat prsní svaly a posílit mezilopatkové svaly a samozřejmě správné držení těla. Dále také cvičíme celkové zpevnění svalového korzetu trupu, protahujeme svalstvo a procvičujeme správné dýchání.
Autor Veronika Lorgerová

Hry s hudbou a techniky muzikoterapie: Rytmus a řeč

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Publikace Hry s hudbou a techniky muzikoterapie od Zdeňka Šimanovského je souborem hudebně-terapeutických činností a dalších aktivit pro děti i dospělé. V ukázce se seznámíte s devíti hrami s rytmem. Rytmus je zde spojen s pohybem, slovem a fantazií. Rytmus, pravidelné střídání uvolnění a napětí, je jedním ze základních projevů hudby a života vůbec. Uvedené techniky a hry lze využít v hudební a dramatické výchově, ale i k prevenci problémových jevů.
Autor Zdeněk Šimanovský

Hravé programování

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

V článku naleznete stručný popis vybraných webových herních aplikací pro děti, které rozvíjí algoritmické myšlení a mohou být počátečním krokem k výuce programování.
Autor Zuzana Kocourková
Celkem: 87