Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "hra"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "hra"

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Co je hra a kdy je soutěž hrou?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Druhý díl seriálu příspěvků, hledající odpovědi na otázky: Co je soutěž, co je hra a kdy je soutěž hrou? Co přináší soutěž do života žáků?
Autor Lenka Prýmasová

Co přináší soutěž do života žáků?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Třetí díl seriálu příspěvků, hledající odpovědi na otázky: Co je soutěž, co je hra a kdy je soutěž hrou? Co přináší soutěž do života žáků?
Autor Lenka Prýmasová

AZ-kvíz aneb Znáte s-prvky?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Aktivita AZ-kvíz s podtitulem "Znáte s-prvky" byla sestavena podle stejnojmenné TV hry jako pomůcka pro aktivní a zábavné opakování probraného tématu v chemii. Hra je určena žákům gymnázií a lze ji využít k opakování i ověření vědomostí po probrání tematického okruhu Vodík, alkalické kovy a kovy alkalických zemin.
Autor Lucie Štefanová

Starověké Řecko v datech - hra

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci si formou hry, při které se pohybují po třídě, opakují učivo o starověkém Řecku.
Autor Markéta Krůželová

Využití loupežníků v matematice

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek poradí, jak žáky získat pro některé neatraktivní početní úkony díky oblíbené postavě loupežníka, s možností dramatizace, využití fantazie a rozvoje sociálních dovedností.
Autor Markéta Klingerová

Superhrdinové ve vaší tělocvičně

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek představuje možnost, jak motivovat žáky k pohybové aktivitě. Popsané činnosti využívají jako motiv zájmy žáků, jako jsou například oblíbení filmoví hrdinové komiksového světa Avengers. Cílem článku je nejen na základě zkušeností tento typ motivace popsat, ale upozornit zejména na to, že díky takovémuto pojetí vnímají žáci více smyšlený příběh, než aby se soustředili na činnosti, které vnímají často negativně. Součástí článku je i poukázáno na možná propojení s rozvojem matematické a digitální gramotnosti žáků. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Adam Cvik

Možnosti využití OrgPadu ve škole

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Aplikace OrgPad je nástrojem k vizualizaci přemýšlení. Avšak šíře možností jejího využití je obrovská. Může být portfoliem žáka, nástrojem sebeevaluace, je možné zde vytvořit učební materiál, hrát zde hry, ale slouží i k zapisování se na konzultace nebo jako online diskuze. Je tedy výbornou pomůckou usnadňující a zpestřující fungování ve škole. Článek představuje příklady těchto i dalších využití OrgPadu.
Autor Barbora Jeřábková

Minecraft – hra která dává smysl

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Recenze počítačové hry, která, ač původně nebyla určena pro výuku, dává mnoho příležitostí ke zdokonalování různých dovedností a znalostí.
Autor Bc. Jiří Hauser

Může hra Pong pomoci s technickou výchovou?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o projektu amerického ministerstva školství na zvýšení zájmu žáků o výuku technických předmětů.
Autor Bořivoj Brdička

Testem neověřitelná světově uznávaná na první pohled kvalitní výuka

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o zajímavém učiteli z Virginie, který používá vlastnoručně navrženou deskovou hru k výukové aktivitě prostřednictvím simulace učící žáky schopnosti řešit problémy a žít v míru.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 87