Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "hra"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "hra"

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Didaktická hra - Údržba a ochrana dat

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Didaktické hry patří k nejefektivnějším metodám výuky. Nabízíme k vyzkoušení arkádovou hru, která pokrývá téma \"Údržba a ochrana dat\" z RVP-G. Zábavnou formou se žáci naučí jak ochraňovat a udržovat data.
Autor Michal Kavka

Hry v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek „Hry v mateřské škole“ by mohl sloužit jako inspirace vyučujícím v mateřských školách k obohacení pohybové výchovy u dětí předškolního věku.
Autor Michael Novotný

Online Puzzle ve výuce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis online aplikace v podobě hry puzzle a zkušeností autora s metodikou jejího využití na SŠ, kterou je možno bez problémů využít i na ZŠ.
Autor Mgr. Petr Němec

Simulace principů operačního systému – SimOS (hra)

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Didaktické hry patří k nejefektivnějším metodám výuky. Nabízíme k vyzkoušení arkádovou hru, která pokrývá téma Operační systémy z RVP G. Formou hry žáci danou látku pochopí i procvičí, hodnocení je automatické.
Autor Marek Reimer

Krmítko pro ptáčky

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nazvaný Krmítko pro ptáčky je ukázkou možného přístupu u dětí se zdravotním postižením. Aktivita proběhla v rámci dvouhodiny výtvarné výchovy, ale vzdělávací obsah se prolíná i do dalších vzdělávacích oborů. Námět byl převzat z knihy Dívej se, tvoř a povídej, skvělé publikace od Jana Slavíka, Vladimíry Slavíkové a Sylvy Eliášové. Kniha nabízí mnoho výtvarných, tvořivých aktivit - Jan Slavík je hlavní představitel tzv. artefiletiky. Artefiletika je reflektivní, tvořivé a zážitkové pojetí vzdělávání, které vychází z umění a z expresivních kulturních projevů (výtvarných, dramatikých, hudebních) a směřuje k poznávání a sebepoznávání prostřednicvtím dialogu o zážitcích z tvorby. Ukázka z hodiny představuje tvůrčí aktivitu, kdy žáci spojují několik druhů materiálu a dotváří kresbu do nové ucelené podoby. Hravá aktivita dává žákům možnost uvědomovat si své pojetí světa, svoji vlastní zkušenost a zároveň vnímat pojetí světa svých spolužáků.
Autor Lucie Knotová

Jak vnímat dětský výtvarný projev v období předškolního věku

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek se zamýšlí nad přístupy k dětskému výtvarnému projevu v období předškolního věku. Vyzdvihuje zde důležitost a opodstatněnost humanistického pojetí výchovy a integrativního přístupu v současné době se zřetelem na výtvarný projev dítěte. Když si uvědomíme, že tou nejdůležitější a nejtypičtější činností v tomto věku je hra, související v našem případě s hrou výtvarnou a její prožitkovou složkou, neměli bychom zapomínat na náš pohled a přístup. A to v podobě nedirektivního přístupu, který je uplatňován i vzhledem k výtvarnému projevu dětí (autenticita, akceptace, empatie). Právě ona úloha dospělého (rodiče či pedagoga) nese společně s uplatňováním uvedených přístupů tak velký význam, byť se dospělý nachází vzhledem k dětské výtvarné tvorbě v roli diváka a zúčastněného pozorovatele.
Autor Lenka Minaříková

Vydejte se vstříc dobrodružství s geocachingem

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o hře geocaching založená na osobních zkušenostech studentky, která by mohla být inspirací i pro vaše letní výlety do přírody.
Autor Klára Brůžková

Kůň

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Jedná se o přípravu na hodinu pohybové činnosti. Materiál je určen učitelům v mateřských školách či vedoucím sportovních přípravek. Toto cvičení je vhodné pro děti předškolního věku (4–6 let).
Autor Kateřina Pokorná

Scratch jako nástroj pro začátky s programováním

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek o aplikaci, která umožňuje vytvářet programy manipulací s grafickými programovými elementy, a o využití programu ve výuce programování pro děti.
Autor Karel Vancl

Inspirativní hry a hlavolamy pro obohacení výuky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek přináší aktuální seznam her a hlavolamů, které je možné využívat ve výuce nadaných dětí a žáků či práci školního klubu. Hry jsou řazeny dle oblastí rozumových schopností, na které se zaměřují, stručně jsou popsány herní principy a doporučený věk.
Autor Jitka Fořtíková
Celkem: 87