Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "hra"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "hra"


Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Aktivizující metody: hry ve vyučování

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Předložené hry lze využít na třídnických hodinách, při plnění průřezových témat. Pedagog zváží vhodnou situaci, kdy hru zařadí. U každé hry uvádíme časový rozsah pro splnění jednotlivých her.
Autor Prof. PhDr. Josef Maňák, CSc.

Virtuální hospitace - Tělesná výchova: Cvičení na stanovištích

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Cvičení na stanovištích. Efektivní metodicko-organizační forma výuky tělesné výchovy. S důrazem na maximální využití času hodiny pro aktivní pohyb žáků, na efektivitu vyučovací jednotky.
Autor PhDr. Radek Častulík

Specifika práce s dvouletými dětmi v mateřské škole - 1. díl

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Práce s dětmi raného věku v mateřské škole má svá specifika. Autorka velmi výstižně popisuje jednotlivé oblasti související s touto problematikou. Na vzdělávání dvouletých se nelze dívat jen jednou optikou. Je nutné mít na zřeteli kromě nezpochybnitelných práv a potřeb dítěte také další aspekty zařazování těchto dětí do instituce. V sérii navazujících článků autorka čtenáře provede problematikou rodinné politiky a potřeb rodin, podmínek vzdělávání dvouletých dětí v mateřských školách, psychologických aspektů vzdělávání dvouletých. V poslední části nalezne čtenář několik výrazných specifik, která je nutné akceptovat při vzdělávání dětí v raném věku. V okamžiku rozhodování pro přijetí dítěte ke vzdělávání je nezbytné tato specifika dobře znát, ujasnit si, zda má daná mateřská škola potenciál vytvořit takové podmínky pro vzdělávání, aby nebyla ohrožena kvalita vzdělávání všech dětí.
Autor PhDr. Jana Kropáčková Ph.D.

Specifika práce s dvouletými dětmi v mateřské škole - 2. díl

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Práce s dětmi raného věku v mateřské škole má svá specifika. Autorka velmi výstižně popisuje jednotlivé oblasti související s touto problematikou. Na vzdělávání dvouletých se nelze dívat jen jednou optikou. Je nutné mít na zřeteli kromě nezpochybnitelných práv a potřeb dítěte také další aspekty zařazování těchto dětí do instituce. V sérii navazujících článků autorka čtenáře provede problematikou rodinné politiky a potřeb rodin, podmínek vzdělávání dvouletých dětí v mateřských školách, psychologických aspektů vzdělávání dvouletých. V poslední části nalezne čtenář několik výrazných specifik, která je nutné akceptovat při vzdělávání dětí v raném věku. V okamžiku rozhodování pro přijetí dítěte ke vzdělávání je nezbytné tato specifika dobře znát, ujasnit si, zda má daná mateřská škola potenciál vytvořit takové podmínky pro vzdělávání, aby nebyla ohrožena kvalita vzdělávání všech dětí.
Autor PhDr. Jana Kropáčková Ph.D.

Specifika práce s dvouletými dětmi v mateřské škole - 3. díl

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Práce s dětmi raného věku v mateřské škole má svá specifika. Autorka velmi výstižně popisuje jednotlivé oblasti související s touto problematikou. Na vzdělávání dvouletých se nelze dívat jen jednou optikou. Je nutné mít na zřeteli kromě nezpochybnitelných práv a potřeb dítěte také další aspekty zařazování těchto dětí do instituce. V sérii navazujících článků autorka čtenáře provede problematikou rodinné politiky a potřeb rodin, podmínek vzdělávání dvouletých dětí v mateřských školách, psychologických aspektů vzdělávání dvouletých. V poslední části nalezne čtenář několik výrazných specifik, která je nutné akceptovat při vzdělávání dětí v raném věku. V okamžiku rozhodování pro přijetí dítěte ke vzdělávání je nezbytné tato specifika dobře znát, ujasnit si, zda má daná mateřská škola potenciál vytvořit takové podmínky pro vzdělávání, aby nebyla ohrožena kvalita vzdělávání všech dětí.
Autor PhDr. Jana Kropáčková Ph.D.

6 tipů na ledolamky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Krátké rozehřívací aktivity, které „lámou ledy“ při seznamování (nového) kolektivu.
Autor Pavlína Hublová

Odhalujeme ukrytá moudra

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Námět na hodinu či blok hodin českého jazyka a literatury ve čtvrtém nebo pátém ročníku. Žáci pracují ve skupinách. Dešifrují pomocí správně určených slovních druhů a Morseovy abecedy věty, jejichž obsah se poté snaží vysvětlit.
Autor Mirka Gardoňová

Nuda při matematice? Ani nápad!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Znají to všichni pedagogové. Žákům je zadána samostatná práce a na její řešení potřebuje každý jiný čas. Jak ale zabavit a ne pouze zaměstnat ty žáky, kteří bývají s úkoly velice rychle hotovi? Zde je jedna z možností.
Autor Mirka Gardoňová

Didaktická hra - Údržba a ochrana dat

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Didaktické hry patří k nejefektivnějším metodám výuky. Nabízíme k vyzkoušení arkádovou hru, která pokrývá téma \"Údržba a ochrana dat\" z RVP-G. Zábavnou formou se žáci naučí jak ochraňovat a udržovat data.
Autor Michal Kavka

Hry v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek „Hry v mateřské škole“ by mohl sloužit jako inspirace vyučujícím v mateřských školách k obohacení pohybové výchovy u dětí předškolního věku.
Autor Michael Novotný
Celkem: 84