Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sledovat či nesledovat žáky online?
| Zamyšlení nad tím, jak nasměrovat – či spíše nenasměrovat – výchovu směrem k digitálním kompetencím žáků v souvislosti s kontrolou toho, co se svými přístroji (a nejen s nimi) dělají. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
|
12. 11. 2018 |
1583 |
Když velký bratr dostane velká data
| Zpráva o tom, jakého pokroku dosahuje plošná aplikace umělé inteligence a hlubokého učení na velkých datech za účelem kontroly lidí (stabilizace společnosti) v Číně, to vše v souvislosti se školstvím. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
4 komentáře |
25. 06. 2018 |
3218 |
Výuka informační výchovy podle vědců ze Stanfordu
| Zpráva o studii založené na průzkumu, která přináší doporučení, jak učit informační gramotnost, s krátkým srovnáním s podobnou aktivitou u nás. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Petra Štefáčková |
|
|
| |
2 komentáře |
19. 02. 2018 |
2072 |
Možnosti hodnocení žáků
| Článek a odkazy pod ním nabídnou pedagogům vyučujícím na základní škole možné návrhy hodnocení žáků včetně ilustrativních úloh, které se odpilotovaly, v běžné pedagogické praxi odzkoušely. Úlohy, jejich hodnocení a pilotáž zajišťovali renomovaní odborníci z NÚV a zkušení pedagogové.  | Mgr. Hana Havlínová Ph.D. |
|
|
| |
|
30. 01. 2018 |
4227 |
Formative – online hodnocení žáka
| Recenze jedné volně použitelné aplikace obohacující repertoár nástrojů moderního digitálního učitele. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Stanislav Havlík |
|
|
| |
|
13. 03. 2017 |
2999 |
Common Sense Media
| Informace o jedné zajímavé americké organizaci poskytující evaluační služby výukových materiálů, programů, a aplikací včetně na digitální gramotnost zaměřených metodických postupů. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Tamara Müllerová |
|
|
| |
|
08. 01. 2015 |
2499 |
Open Badges – motivace žáků
| Informace o možných způsobech aplikace odznaků založená na využití nejrozšířenějšího nástroje, tj. Mozilla Open Badges. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Lenka Hůlová |
|
|
| |
1 komentář |
04. 12. 2014 |
4988 |
etcML analyzátor textu na webu
| Článek informuje o nástroji na automatickou analýzu textů pracujícím jak s volně dostupnými příspěvky online (tvíty), tak s vloženými dokumenty (např. pracemi žáků), který vyvinuli vědci ze Stanfordu. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | David Růžička |
|
|
| |
|
15. 09. 2014 |
2655 |
Pětilístek
| Článek představuje široké možnosti uplatnění aktivity Pětilístek ve výuce.  | Jitka Altmanová |
|
|
| |
2 komentáře |
04. 02. 2014 |
22747 |
Jak bránit podvodům u online testů
| Spolu s rostoucím množstvím online kurzů roste význam ověřování výsledků studia přímo v tomto prostředí. Článek shrnuje aktuální stav vývoje v této oblasti. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Michal Drápalík |
|
|
| |
1 komentář |
17. 01. 2013 |
4333 |