Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "hodiny"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "hodiny"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Daily Routines

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Nabízená aktivita ukazuje, jak lze v hodinách cizího jazyka jednoduchým způsobem rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost. Zároveň ji lze využít v hodinách anglického jazyka k upevnění slovní zásoby a nácviku mluvení. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Jitka Tůmová

Hodiny, hodinky – hrajeme si s časem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
I když se stále častěji děti setkávají s digitálními hodinami, součástí výuky ve 2. ročníku je práce s analogovými hodinami. Článek nabízí několik námětů, jak toto téma zpracovat činnostně.
Autor Pavlína Hublová

Projekt ČAS

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Projekt nejen pro hodiny dramatické výchovy inspirovaný literárním dílem od Martiny Braunové Ztraceni v čase, který je dělen na jednotlivé vyučovací úseky pod názvy – čas, hodiny, pět minut po dvanácté.
Autor Adéla Ulrichová

První jarní den

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci charakterizují změny v přírodě spojené s příchodem jara. Vypíší si slova v angličtině, která se daného tématu týkají. Naučí se určovat čas v angličtině (celé hodiny).
Autor Marie Horčičková

Montessori: Projekt Světlo

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek popisuje dvouměsíční projekt Světlo realizovaný v rámci vyučovacího předmětu Kosmická výchova. Projektové aktivity jsou rozděleny do několika témat, v rámci kterých si žáci osvojují nové vědomosti a dovednosti. Příspěvek je doplněn mnoha zajímavými přílohami.
Autor Kamila Randáková

Montessori: Náměty pro prvouku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Příspěvek obsahuje náměty pro vyučovací předmět prvouka, které jsou zaměřeny na poznávání a procvičování času. Jedná se o témata Hodiny, Roční období a Kalendář.
Autor Kamila Randáková

Projekt

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Námět projektu vychází z témat ŠVP (Veselý Masopust) a zároveň z předcházejícího bloku v TVP ("Kdo, co, čím aneb práce dospělých"). Děti se připravují na tradiční oslavu Masopustu v MŠ a současně získají poznatky o okolním světě, práci dospělých, časových pojmech atd. Všechny činnosti jsou motivačně sjednoceny a vedou děti k aktivnímu zapojení do všech činností a radostnému prožívání společných oslav.
Očekávané výstupy:
  • spolupracovat a spolupodílet se na dění v MŠ, vnímat sounáležitost se skupinou, spoluvytvářet v tomto společenství prostředí pohody, radostně prožívat oslavy;
  • rozvíjet tvořivost dětí, zachytit a vyjádřit své prožitky a představy slovně, výtvarně, v hudebně-pohybových činnostech, dramatizaci;
  • chápat význam lidské práce a vážit si výsledků práce jiných lidí;
  • chápat základní časové pojmy, částečně se orientovat v čase.
    Časový rozsah: 2 až 3 týdny (únor 2006, období Masopustu)
    Charakteristika dětské skupiny: homogenní (4 - 5 let)
  • Autor Eva Pipková
    Celkem: 7