Metodická inspirace: aktérský pohled ve výuce dějepisu
| Text na několika názorných příkladech dokládá využití „aktérského pohledu“ ve výuce dějepisu. Aktérským pohledem je skutečnost, kdy se žák seznamuje s minulostí prostřednictvím autentického školního historického pramene. Ten umožní pochopit proběhlé události z vícero možných úhlů pohledu. Vždy však s využitím pohledu někoho, kdo byl proběhlým událostem nablízku.  | Mgr. Milan Hes Ph.D. |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
15. 06. 2016 |
4999 |
Práce se školním historickým pramenem
| Dlouhodobě se ukazuje, že internet je pro současnou mladou populaci naprosto klíčovým mediálním zdrojem. Historické informace nejsou v tomto smyslu žádnou výjimkou. Snadnost ovládání, dostupnost internetového prostředí představují pro žáka často první volbu, po níž sahá, když potřebuje historické informace najít. Tuto skutečnost provázejí veškerá pozitiva i negativa hledání v internetovém prostředí. Pro žáky i učitele je pochopitelně obrovskou výhodou, pokud mohou využívat zdroje garantované, ověřené a celkově smysluplné. Webový prostor moderní-dějiny.cz takovouto možností jsou.[1]
Tento příspěvek si klade za cíl představit práci se školním historickým pramenem, tak jak ji webová antologie pramenů na internetových stránkách moderní-dějiny.cz umožňuje.[2]  | Mgr. Milan Hes Ph.D. |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
11. 06. 2015 |
4063 |