Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "gymnázium"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "gymnázium"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak by (ne)měla vypadat nová maturita z českého jazyka aneb Názory a postřehy z praxe

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jaká byla nová maturita? Jak uspěli moji žáci? Jak by ji hodnotili oni sami? Co dělat, aby maturitní příprava byla smysluplná a efektivní? Překvapila nás či něčím zaskočila, anebo jsme vše víceméně očekávali? Splňuje v této podobě to, co lze očekávat od moderně koncipované zkoušky uzavírající středoškolská studia? Nakolik byla skutečně objektivní výpovědí o úrovni znalostí a dovedností, představujících příslušné cílové kompetence? Tyto otázky si kladu v článku, který byl vytvořen pro tematický vstup Nebojte se maturovat jinak! na Metodickém portálu.
Autor Alena Duhajská

Inspirace z gymnázií – virtuální hospitace

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
KURIKULUM G je národní projekt podporující implementaci kurikulární reformy v gymnáziích. V projektu probíhají 3 klíčové aktivity – PODPORA UČITELŮ (oborové semináře, virtuální hospitace), PODPORA KOORDINÁTORŮ ŠVP (klubová setkání, koučování, minikonference, konzultační centrum, komunita) a KVALITNÍ ŠKOLA (výzkum). VIRTUÁLNÍ HOSPITACE jsou autentické videozáznamy z výuky v gymnáziích, které jsou zveřejňovány na Metodickém portálu www.rvp.cz. Nyní můžete zhlédnout již 17 záznamů z výuky, celkem bude k dispozici 40 virtuálních hospitací. Videozáznam je vždy doplněn o sebehodnocení učitele a analýzu experta. Součástí konceptu virtuálních hospitací je i následná internetová diskuze. Virtuální hospitace představují nástroj pro sebereflexi učitelů, ale také podněcují profesní růst. Mohou být inspirací pro současné i budoucí učitele. Virtuální hospitace nabízí možnost učit se ze skutečných příkladů.
Autor Alena Hesová

Rámcový vzdělávací program pro gymnázia

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příloha článku obsahuje celé znění Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia, který vydal Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Rámcový vzdělávací program pro gymnázia se sportovní přípravou

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příloha článku obsahuje celé znění Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia se sportovní přípravou, který vydal Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů na gymnáziích

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příloha článku obsahuje Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů na gymnáziích, který vydal Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Pojetí CLIL a bilingvní výuky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek vymezuje formy bilingvního vzdělávání. Zabývá se výukou předmětů v cizím jazyce, bilingvní výukou a integrovanou výukou cizích jazyků s nejazykovými předměty, tj. Content and Language Integrated Learning, známého pod zkratkou CLIL. Načrtá i legislativní rámec těchto forem vzdělávání v České republice.
Autor Doc. RNDr. Jarmila Novotná, CSc.

Představy a realita v práci koordinátora ŠVP

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Toto téma přilákalo pedagogy na další vzájemné setkání koordinátorů ŠVP, které se v rámci projektu Kurikulum G konalo již potřetí v tomto roce. Koordinátoři ŠVP z gymnázií se setkali 26. 11. v gymnáziu T. G. Masaryka v Litvínově. Byla pro ně připravena slavnostně vyzdobená třída s příjemným občerstvením a vánočními dárečky. Pozvání přijala také vedoucí odboru školství Prahy 1, paní dr. Grauová, která má i zkušenosti z ČŠI.
Autor Ivo Roškanin

Setkání koordinátorů ŠVP v gymnáziu v Rumburku

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Kurikulum G zorganizovalo setkání koordináturů ŠVP dne 12. 10 2009 v Rumburku. Hostitelka a ředitel gymnázia pro účastníky vytvořili prostředí pro sdílení zkušeností mezi koordinátory a pomohli prostřednictvím otevřené diskuse hovořit bez zábran o současných radostech a starostech při realizaci ŠVP.
Autor Ludmila Šulcová

Koučování – trend rozvoje v gymnáziích

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
O koučování ve školství hovoříme s Mgr. Václavem Šnebergerem, který vede vlastní poradenskou praxi EUKIDU Consultancy a napomáhá zavádět kvalitativní změny ve vzdělávání ve východní Evropě a střední Asii. Je absolventem Pedagogické fakulty UK v Praze, DAMU, čtyřletého výcviku v psychoterapii a dvouletého výcviku v organizačním poradenství a koučování (IGT Praha), dlouhodobých výcviků v manažerských tématech (OSI New York). Je členem České asociace koučů, Asociace pro Gestalt terapii, členem ISSA. Mezi jeho klienty patří široké spektrum organizací a jednotlivců z neziskového sektoru i business prostředí. V současné době je jedním z koučů zapojených do aktivity Koučování projektu Kurikulum G, realizovaného Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze, jehož cílem je praktické zavedení koučování do prostředí českých gymnázií.
Autor Ludmila Šulcová

Struktura vzdělávacího systému v Německu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V Německu existuje 16 vzdělávacích systémů v jednotlivých spolkových zemích. Nové spolkové země (z bývalé NDR) použily po znovusjednocení Německa řady prvků západoněmeckých školských systémů.
Autor Eliška Walterová
Celkem: 10