Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "gramatika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "gramatika"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak učit výslovnost tak, aby to žáky bavilo?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek Jak učit výslovnost tak, aby to žáky bavilo? vás zve k návštěvě webináře, který proběhne 29. 9. 2016. Webinář se bude zabývat problematikou vlastního používání, vysvětlování i nácviku co nejlepší výslovnosti. Poradí i bezradným učitelům, jak zakomponovat procvičení výslovnosti co nejčastěji. Představíme si zábavné hry, které žákům umožní procvičit typické jevy správné výslovnosti (sluchové hry, zvukové labyrinty, obrázkové symboly, manipulace s kartičkami, výslovnostní rozcvička, hry v prostoru i ve skupinách, nácvik rytmu a intonace s říkankami, zábavné rýmování apod.). Budeme se zabývat otázkou používání fonetické transkripce, zda je pro děti vhodná a od kdy a jak s ní začít pracovat.
Autor Sylvie Doláková

Velikonoce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek představuje možnost zpracování tématu Velikonoc v hodině českého jazyka (technika a porozumění čtení, používání gramatických pravidel) a prvouky (zvyky a tradice). Nezanedbatelnou součástí aktivit je práce se třídou (práce se skupinou, prohlubování vztahů mezi spolužáky, spolužáky a učitelem).
Autor Petra Pšeničková

Učební aktivity ve výuce angličtiny mladších žáků

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek seznamuje s čtenáře s efektivními a vyzkoušenými tipy na učební aktivity, které jsou vhodné pro výuku anglického jazyka na 1. stupni ZŠ.
Autor Lucie Zormanová

O třech prasátkách

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Připravené činnosti mohou být součástí dlouhodobějšího projektu nebo tematického bloku o domácích zvířatech. V tomto příspěvku uvádím část, ve které jsem se zaměřila na rozvoj řečových schopností a dovedností dětí, zejména používání přídavných jmen a jejich stupňování. Činnosti jsou volně motivovány pohádkou „O třech prasátkách a zlém vlku“.
Autor Eva Pipková

Společný evropský referenční rámec pro cizí jazyky v ČR

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Při tvorbě rámcových požadavků ve výuce cizích jazyků pro jednotlivé stupně vzdělávání v ČR byl využit Společný evropský referenční rámec. Povinné a minimální očekávané výstupy v cizích jazycích na konci daného vzdělávacího období uvádějí úroveň, která je označena stejným způsobem, jako deskriptory SERRJ. V článku jsou uvedeny příklady úkolů, které odpovídají těmto deskriptorům svou jazykovou úrovní a řečovými dovednostmi.
Autor Gabriela Baladová

Gramatika ve výuce německého jazyka na 2. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci by měli odhalit, že gramatika opravdu pomáhá mluvit i psát, že ulehčuje život, protože napomáhá porozumění. Žáci by si měli být vědomi toho, že zvládnutím každého gramatického jevu se rozšiřuje jejich schopnost a možnost vyjadřovat se o sobě a světě kolem, o všem, co je zajímá a čím žijí. Text je doplněn několika praktickými náměty.
Autor Alena Podepřelová

Gramatika - jazykový prostředek k ústní i písemné komunikaci na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Gramatika je prostředkem vedoucím k řečovým dovednostem, z něhož se nesmí stát hrozba. Na I. stupni ZV se musí zprostředkovat nenásilně, zejména v těsné souvislosti s poslechem, mluvením i psaním. Text je doplněn praktickými ukázkami.
Autor Alena Podepřelová
Celkem: 7