Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "funkce"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "funkce"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výtvarná dílna: Silueta vs. dekor – šaty pro papírovou panenku

Základní umělecké vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita podněcuje žáky k samostatnému navrhování oděvů. Jako motivace posloužila výstava Voliéra No. 1, oděvní silueta v současné české módní tvorbě v Moravské galerii v Brně, na které se žáci seznámili s tvorbou nejtalentovanějších současných oděvních návrhářů.
Autor Mgr. Jitka Petřeková

Využití dynamické geometrie při výuce v 9. ročníku základní školy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V článku dokumentuji svoje zkušenosti se softwarem GeoGebra při výuce matematiky na základní škole. V práci je demonstrováno použití softwaru GeoGebra při výuce matematiky žáků 9. ročníku ZŠ na jednom konkrétním příkladu z tematického celku Rovnice, Soustavy rovnic, Funkce. Článek inspiruje pedagogy k dalšímu možnému využití programu v dalších tematických celcích 9. ročníku. Volně navazuje na články zveřejněné na Metodickém portálu o využití programu GeoGebra v 6., 7. a 8. ročníku ZŠ.
Autor Miroslava Huclová

Sobotní ateliér pro děti v Moravské galerii v Brně/Orient express

Základní umělecké vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Sobotní ateliéry v Moravské galerii v Brně jsou většinou koncipovány k aktuálním výstavám. Děti se zde seznamují s celou výstavou, s jejími hlavními rysy a s vystavenými exponáty především. Výstavy jsou bohatou inspirací pro jejich samostatné výtvarné vyjadřování a rozvoj vizuální paměti a představivosti. V tomto případě se jedná o výstavu Příběhy tisíce a jedné noci – islámské umění ve sbírkách Moravské galerie v Brně. Výstava představuje řadu artefaktů uměleckého řemesla umění Orientu – zemí Blízkého, Středního a Dálného východu. Konkrétní inspirace pro tvorbu dětí se soustředí na orientální koberce a jejich významovou rovinu, barevnost, zpracování a specifické motivy.
Autor Mgr. Jitka Petřeková

Virtuální hospitace - Matematika a její aplikace: Procvičování základních vlastností polynomických a racionálních funkcí

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Prostřednictvím hry si žáci ve skupinkách opakují a procvičují základní vlastnosti polynomických a racionálních lomených funkcí. Hra Pexeso je zprostředkována pomocí prezentace a dataprojektoru.
Autor RNDr. Peter Krupka, Ph.D.

Klávesnice

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci poznávají klávesové zkratky dle jejich funkcí. V první aktivitě se snaží ve dvojicích pojmenovat skupinu šesti klávesnicových zkratek (Page Up, Down…). V navazující aktivitě spojují další zkratky s anglickým a českým vysvětlením. Dále poznávají funkce stisknutím kombinace kláves s Ctrl. Nakonec se snaží pojmenovat význam symbolů na klávesách. Řešení vyhledávají v pomůckách jako např. v učebnici ICT a dvojjazyčném slovníku.
Autor Gabriela Baladová

Prokládání polynomiální funkce zadanými body

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Článek představuje polynomiální interpolace, tj. prokládání polynomiální křivky danými body, ve formě výukového materiálu (nejen) k samostudiu pro nadané žáky. Tento materiál může být odrazovým můstkem pro seminární práce a projekty.
Autor Karel Pazourek

Řešení rovnic a nerovnic s absolutními hodnotami – jednoduše a s úsměvem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Zkušenosti s výukou učiva o řešení lineárních rovnic a nerovnic s absolutními hodnotami. Využití znaménkové metody při řešení tohoto typu nerovnic.
Autor Václav Zemek

Nadaní žáci na gymnáziu a matematika 5. část

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Spojitost mezi náměty k výuce matematiky, které byly zveřejněny před mnoha lety, s pojetím vzdělávání v RVP G.
Autor Emil Calda

Grafy funkcí v Excelu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Využití prostředí Excel při výuce teorie grafů na gymnáziu
Autor Petr Švarc
Celkem: 9