Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Reflexe média malby v médiu fotografie
| Výstavní projekt Kurátorský experiment - reflexe média malby v médiu fotografie (Ústí nad Labem, Výstavní prostor Na chodbě Univerzity J. E. Purkyně, 3. 5. - 30. 6. 2006) Venduly Fremlové a Martina Koláře zkoumá vztah mezi malbou a fotografií prostřednictvím tvorby pěti umělců - Štěpánky Bláhovcové, Vanesy Hardi, Luďka Proška, Alice Tomáškové a Martina Zeta. Výstava se zaměřuje na fotografie oscilující mezi monochromním a geometrickým zobrazením, tedy na přenos malířské kvality a nezobrazivého způsobu vyjádření do média fotografie. Projekt je doplněn galerijní animací a další pedagogickou činností.  | Vendula Fremlová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
16. 11. 2006 |
8103 |
Historická fotografie
| Příspěvek má sloužit jako informační a metodický podklad pro vyučující, kteří na základě širšího historického rámce mohou zařadit práci s historickou fotografií do výuky. Fotografie lze ve výuce plně využít především tehdy, pokud jsou zkoumány v kontextu probírané látky.  | Jan Boněk |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
30. 11. 2006 |
8967 |
Jak pracovat ve výuce dějepisu s historickou fotografií
| Následující náměty mají sloužit nejen pro ilustraci toho, jak mohou být fotografie využívány pro podporu výuky konkrétního chronologického tématu nebo tematického okruhu, ale také jak mohou být využívány, aby pomohly žákům naučit se analyzovat a interpretovat.  | Jan Boněk |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
06. 12. 2006 |
6196 |
Nejstarší fotografický papír
| Téma fotografie je možno probírat z mnoha úhlů pohledu. Článek ukazuje, jak propojit téma fotografie a problematiku fotosyntézy. Naznačuje didaktické využití známého pokusu důkazu škrobu v listu rostliny.  | Svatava Janoušková |
Praktický příspěvek inspirace modul
|
|
|
|
|
29. 01. 2007 |
8033 |
Digitální fotografie
| Fotografická technika a s ní i fotografování se velm irychle vyvíjí, proto je třeba na tento vývoj reagovat i v rámci školní výuky a neučit žáky to, co jim nebude k užitku. Místo kalsického fotoaparátu a zhotovování fotografií přes vývojku a ustalovač s nimi mluvme o digitální fotografii!  | Jaroslav Kusala |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
08. 02. 2007 |
6472 |
Krajina za školou
| Článek představuje dlouhodobý projekt Krajina za školou, který probíhal či probíhá na různých místech republiky.  | Mgr. Petra Šebešová |
Praktický příspěvek inspirace projekt
|
|
|
|
|
21. 07. 2008 |
7789 |
Festival Khamoro 2008 jako inspirace pro netradiční doplnění výuky
| Důležitou součástí procesu vytváření multikulturní společnosti je sbližování jednotlivých kultur a jejich vzájemný dialog. Festivaly, jako je například Khamoro, jsou jedním z možných a významných komunikačních východisek v tomto dialogu.  | Zdeněkl Horváth |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
22. 12. 2008 |
18293 |
Virtuální tuning z fotografie (výuka grafických programů)
| Příklad dobré praxe je využitím motivace žáků z automobilní školy, kteří se ve svém volném čase hodně často zabývají tuningem aut. Téma je zajímá jak ve formě fotografií, které lze najít prostřednictvím internetu, tak v reálu, se kterým se mohou setkat v dílnách. Využila jsem tedy jejich zájmu o uvedené téma a snažila se přivést studenty k možnosti propojit své koníčky s budoucí praxí a ukázat jim i vhodný grafický program. Vlastní internet jim umožňuje srovnávat své vlastní projekty se současnými designérskými trendy.  | Mgr. Dagmar Přibylová |
Praktický příspěvek příklad blok hodin
|
|
|
|
|
31. 08. 2009 |
6653 |
Výstava Kultur8
| Putovní výstava fotografií Kultur8 bude zahájena v kavárně Vesmírna dne 4. března 2010. Přibližuje realitu všedních dní v Keni, Zambii, Etiopii, Ghaně, Nigérii, Mongolsku, Vietnamu a České republice.  | KULTUR8 |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
01. 03. 2010 |
9550 |
Fotografie jako téma výtvarné výchovy, fyziky i ICT
| Fotografování patří mezi značně oblíbené volnočasové aktivity nemalého množství populace a k jednomu z nejčastějších výtvarných počinů běžného člověka. Přitom se jedná o téma, které je ve výtvarné výchově téměř zapomenuté.  | Bc. Monika Černá |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
7 komentářů |
26. 09. 2011 |
9325 |