Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "fotografie"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "fotografie"


Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Česká kultura a společnost po 2. světové válce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento příspěvek ukazuje jednu z možností, jak seznámit žáky s kulturou a životem po 2. světové válce v našem státě, motivuje žáky ke komunikaci s rodiči a prarodiči o životě v době tzv. lidově demokratického a socialistického Československa (1945−1989) a současně představuje jedno z možných hodnocení žáků ve skupinové práci.
Autor PhDr. Ludmila Bystroňová

Digitální fotografie

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Fotografická technika a s ní i fotografování se velm irychle vyvíjí, proto je třeba na tento vývoj reagovat i v rámci školní výuky a neučit žáky to, co jim nebude k užitku. Místo kalsického fotoaparátu a zhotovování fotografií přes vývojku a ustalovač s nimi mluvme o digitální fotografii!
Autor Jaroslav Kusala

Festival Khamoro 2008 jako inspirace pro netradiční doplnění výuky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Důležitou součástí procesu vytváření multikulturní společnosti je sbližování jednotlivých kultur a jejich vzájemný dialog. Festivaly, jako je například Khamoro, jsou jedním z možných a významných komunikačních východisek v tomto dialogu.
Autor Zdeněkl Horváth

Fotografie jako téma výtvarné výchovy, fyziky i ICT

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Fotografování patří mezi značně oblíbené volnočasové aktivity nemalého množství populace a k jednomu z nejčastějších výtvarných počinů běžného člověka. Přitom se jedná o téma, které je ve výtvarné výchově téměř zapomenuté.
Autor Bc. Monika Černá

Historická fotografie

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek má sloužit jako informační a metodický podklad pro vyučující, kteří na základě širšího historického rámce mohou zařadit práci s historickou fotografií do výuky. Fotografie lze ve výuce plně využít především tehdy, pokud jsou zkoumány v kontextu probírané látky.
Autor Jan Boněk

Jak (a co) učit s dotykovým zařízením v ICT

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výuka informačních a komunikačních technologií s dotykovým zařízením jde přímo in medias res. Nabízí nepřeberné množství témat a přístupů, kterým se lze věnovat. V tomto materiálu se pokusíme o určitou panoramatizaci problematiky a v jednotlivých kapitolách se zkusíme stručně dotknout jednotlivých dílčích aspektů implementace ICT. Nepůjde nám tedy o popis jednotlivých témat do hloubky, ale spíše se pokusíme nabídnout určité inspiratorium.
Autor Michal Černý

Jak pracovat ve výuce dějepisu s historickou fotografií

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Následující náměty mají sloužit nejen pro ilustraci toho, jak mohou být fotografie využívány pro podporu výuky konkrétního chronologického tématu nebo tematického okruhu, ale také jak mohou být využívány, aby pomohly žákům naučit se analyzovat a interpretovat.
Autor Jan Boněk

Krajina za školou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Článek představuje dlouhodobý projekt Krajina za školou, který probíhal či probíhá na různých místech republiky.
Autor Mgr. Petra Šebešová

Nejstarší fotografický papír

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Téma fotografie je možno probírat z mnoha úhlů pohledu. Článek ukazuje, jak propojit téma fotografie a problematiku fotosyntézy. Naznačuje didaktické využití známého pokusu důkazu škrobu v listu rostliny.
Autor Svatava Janoušková

Příběhem do digi světa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci si ve skupinách pročítají komiksový příběh, ve kterém chybí řešení některých situací. Skupina má k dispozici ke každé situaci určité varianty řešení. Jejím úkolem je vybrat tu nejvhodnější, a tak příběh dovést k úspěšnému zakončení.
Autor InGeneration
Celkem: 16